مونتاژ بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان با دیشی به اندازه 30 زمین فوتبال

5:00 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۷۴
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان: چین کار مونتاژ بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را آغاز کرده که پس از تکمیل، از یک دیش به اندازه 30 زمین فوتبال برخوردار خواهد بود.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ تلسکوپ رادیویی کروی دیافراگم (FAST) با اندازه 500 متر، در یک دره کاسه‌ای شکل بین تپه‌های استان گوانژو در جنوب غرب چین قرار خواهد گرفت.

کارشناسان فنی هفته گذشته، کار نصب 4450 پنل مثلثی شکل را بر روی بازتابنده تلسکوپ آغاز کردند.

تلسکوپ FAST بزرگترین تلسکوپ تک دیافراگم جهان خواهد بود که از رصدخانه آرسیبو در پورتوریکو با قطر 305 متر سبقت خواهد گرفت.

دانشمندان چینی چندین سال است که بر داده‌های دست دوم بدست آمده از دیگران در تحقیقات خود استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود تلسکوپ جدید به میزان زیادی ظرفیت این کشور را برای رصد فضایی خارجی ارتقا بدهد.

پکن برنامه کاوش فضایی چند میلیارد دلاری خود را که تحت نظارت ارتش بوده و نمادی از پیشرفت این کشور است ، سرعت بخشیده است. دولت چین قصد دارد تا سال 2020 یک ایستگاه مدارگرد دائم در فضا دایر کند و در نهایت انسان را به ماه بفرستد.

محیط دیش تلسکوپ FAST حدود 1.6 کیلومتر بوده و هیچ شهری در فاصله پنج کیلومتری آن وجود ندارد. این امر، اطراف آن را به جایی ایده‌آل برای گوش دادن به اصوات فضا تبدیل کرده است.

به گفته کارشناسان، توپوگرافی این منطقه که حاوی سنگهای متخلخل است، برای تخلیه آب باران و حفاظت از بازتابنده، ایده‌آل محسوب می‌شود.

ساخت این تلسکوپ در مارس 2011 آغاز شد و قرار است سال آینده پایان گیرد.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *