تشکیل کمیته‌ جلوگیری از ارائه درخواست‌ صدور مجوز خارج از نوبت تاسیس داروخانه‌

16:00 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۷۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تاسیس هر داروخانه جدیدی بر اساس حساب و کتاب است و مجوزی خارج از نوبت صادر نمی‌شود و اگر بتوانیم کمیته‌ای تشکیل دهیم و بر اساس اجماعی که در آنها به وجود می‌آید، جلوی اینگونه تقاضاهای غیرمنطقی را بگیریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.
به گزارش گروه اجتماعی ، رسول دیناروند با بیان اینکه درباره تاسیس داروخانه‌های جدید تقاضاهای غیرمنطقی زیادی وجود دارد که شاید بیشتر آنها نیز از روی ناآگاهی باشد، اظهار کرد: واقعیت این است که شخصیت‌های حقوقی و حقیقی بسیاری طی مدت‌های طولانی در نوبت قرار می‌گیرند تا بنا بر امتیاز خود صاحب این مجوز شوند، لذا همواره بخشی از زمان ما صرف توجیه افراد متقاضی تاسیس داروخانه‌های جدید می‌شود که بی‌نوبت هم هستند.

وی افزود: همانطور که نمی‌توان بدون نوبت از یک نانوایی محلی، نان تهیه کرد، پس بدون نوبت و بدون حساب و کتاب هم نمی‌توان مجوز تاسیس داروخانه صادر کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر بحث امتیاز مطرح شود تا حدود زیادی جلوی این خواسته‌ها گرفته خواهد شد و دیگر تفاوتی نمی‌کند که به عنوان نمونه هلال احمر خواهان داروخانه جدید است یا یکی از دانشگاه‌ها یا حتی شخصی خاص این درخواست را دارد، تصریح کرد: اگر بتوانیم کمیته‌ای تشکیل دهیم و بر اساس اجماعی که در آنها به وجود می‌آید، جلوی اینگونه تقاضاهای غیرمنطقی را بگیریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

دیناروند همچنین با ارائه نظر خود در این باره خاطر نشان کرد: هیچ ایرادی ندارد که مسئولیت امتیاز دهی، بررسی و محاسبه امتیاز، بیرون از سازمان و توسط نظام پزشکی یا به عنوان نمونه انجمن دارو سازان انجام شود و فقط پردازش و بررسی اطلاعات همینطور صدور مجوز را سازمان غذا و دارو انجام دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تاسیس داروخانه‌های جدید ناگزیر از مدیریت است، ادامه داد: اگر دانشگاهی هم بر اساس ضرورت به تعدادی داروخانه جدید نیاز پیدا کرد، به صورت موقت یکی دوساله مجوز می‌دهیم و مدیریتش می‌کنیم، لذا اگر مجوزها خارج از ضوابط صادر شود، معیارها در هم می‌آمیزد و مشکلاتی ایجاد می‌شود که خود نیازمند زمان زیادی برای برطرف کردن خواهند بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *