"فیروزه"زندگی شاعر بزرگ ایرانی را بررسی می‌کند

4:05 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۵۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: دومین بخش از معرفی و گذری بر آثار محمدرضا نعمتی زاده شاعر جنوبی کشورمان در قالب مجموعه "فیروزه" از شبکه افق پخش می‌شود.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ، محمدرضا نعمتی زاده شاعر بوشهری، ملقب به "نیمای جنوب" در سال 1313 چشم به جهان گشود و نوزدهم اسفند 1367 از دنیا رفت؛ وی ابتدا در شهرهایی همچون بندر دیلم به تدریس می پرداخت اما به تدریج ذوق هنری خود را شناخت و به سمت شعر روی آورد.
 
نخستین مجموعه اشعار او در سال 1334 به نام"پیش از سکوت" منتشر شد.
 
این شاعر جنوبی، در گونه های مختلف شعر مهارت داشت. دو بیتی، غزل، رباعی، چهار پاره و منظومه های بلند در عروض نیمایی و عروض کلاسیک دارا تبحر بود.
 
نعمتی زاده علاوه بر ادبیات، به فعالیت های سیاسی نیز می پرداخت و به دلیل مبارزات سیاسی بارها توسط ساواک بازداشت و زندانی شد.
 
"فیروزه"که به بررسی ابعاد مختلف زندگی هنری و ادبی شاعران معاصر می پردازد، این هفته به سراغ نعمتی زاده و اشعار او رفته و بخش دوم زندگی و گذری بر آثار او طی مصاحبه با شاعران مختلف، روایت خواهد شد.
 
"فیروزه" کاری است از حسن حبیب‌زاده در مقام تهیه‌کننده و کارگردان که این هفته‌ یکشنبه چهارم مردادماه ساعت 17 و تکرار آن در ساعت 22 از شبکه افق به نمایش در می‌آید.
 

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *