برپایی نمایشگاه دایمی محصولات چاپی در 10 استان کشور/ برگزاری جشنواره چاپ در 16 استان

15:27 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۴۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: نشست هماهنگی برگزاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، محمودرضا برازش، مدیران کل استان‌های کشور و مدیران ستادی معاونت امور فرهنگی صبح امروز (3 مرداد) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش ،محودرضا برازش در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور برگزاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره از حدود دو ماه پیش کار خود را آغاز کرد و تلاش شد از نمایندگان صنف چاپ سراسر کشور در این شورا استفاده شود. از این رو نمایندگانی از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و دیگر استان‌ها در این شورا حضور دارند.
 
 
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ عنوان کرد: در این دوره از جشنواره معرفی پیشکسوتان چاپ کشور به روال همه ساله انجام خواهد شد. همچنین تلاش شد با مصوبه شورای سیاست‌گذاری از کارآفرینان برتر صنعت چاپ به نحو ویژه‌ای تقدیر شود.
 
 
وی افزود: برای این منظور نامه‌هایی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها ارسال شد تا با مشورت و همفکری با اتحادیه‌های چاپ استانی نسبت به معرفی کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان، بازاریابان و فعالان صنعت چاپ اقدام کنند.
 
 
برازش برگزاری جشنواره صنعت چاپ در استان‌ها را سومین فعالیت مهم در این دوره از جشنواره معرفی کرد و گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده جشن صنعت چاپ در 16 استان کشور برگزار خواهد شد و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر شاهد افزایش این تعداد جشن در سال‌های آینده باشیم.
 
 
وی خاطر نشان کرد: استان‌های برگزار کننده موظف هستند تا جشن صنعت چاپ را در بازه زمانی 11 تا 31 شهریور ماه در استان برگزار کنند.
 
 
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از راه‌اندازی 10 نمایشگاه دایمی محصولات چاپی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: با مکاتبات صورت گرفته با استان‌ها و به منظور ترویج و آموزش صنعت چاپ 10 نمایشگاه دایمی آثار و محصولات چاپ طی سال جاری در استان‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد.
 
 
بر اساس این گزارش، در این نشست مشترک همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی، نیکنام حسین‌پور معاون امور فرهنگی، سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و آقایان صفی‌پور مدیرکل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، غیاثی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم حضور داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *