سفر به سرزمین پدری؛ اوباما در کنار خانواده آفریقایی‌اش+عکس

14:40 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۳۰
خبرگزاری تسنیم: باراک اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا تحت تدابیر شدید امنیتی وارد سرزمین آبا و اجدادی‌اش،‌کنیا شد.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم؛ باراک اوباما سفر 5 روزه خود را به قاره آفریقا که این اولین سفر یک رئیس جمهور آمریکا و نیز اولین سفر اوباما به کنیا پس از رسیدن به ریاست جمهوری است.

هواپیمای اوباما روز جمعه در فرودگاه نایروبی بر زمین نشست و از سوی رئیس جمهوری کنیا اوهورو کنیاتا و بستگان پدری‌اش مورد استقبال قرار گرفت.

حضور اوباما در نایروبی باعث شد تا مسیرهای اصلی این شهر به طور موقت بسته شود و هزاران مامور پلیس مسئول حفظ امنیت شهر شده‌اند.

از آنجا که پدر اوباما کنیایی بود رسانه‌های کنیایی سفر او را همچون بازگشت به خانه  توصیف کردند و نوشتند:" فرزند یک کنیایی از گمنامی  تا تغییر جهان"

اوباما در ضیافت شام با حضور ده‌ها تن از اعضای خانواده از جمله خواهر ناتنی‌اش "اوما اوباما" و  مادربزرگش "سارا اوباما" شرکت کرد.  در عین حال سارا اوباما گفته است تلاش می کند اوباما را متقاعد کند تا به روستای محل دفن پدرش سفر کند.

اوباما فردا از نایروبی عازم اتیوپی خواهد شد.

 

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *