50 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد/ ایجاد یک NGO به ازای هر 5 هزار جوان در کشور

14:48 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۱۳
خبرگزاری میزان: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب که 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد، گفت: تا پایان سال ۹۵ به ازای هر پنج هزار جوان یک NGO ایجاد خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ، محمدرضا رستمی در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران در باره وام ازدواج اظهار کرد: در حال پیگیری و بررسی وام مولد و مصرفی برای زوج ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه وام ازدواج جوانان در اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست، ادامه افزود: با توجه به اینکه بودجه جوانان وزارت ورزش و جوانان هشت میلیارد تومان است، در واقع بودجه های مربوط به وام ازدواج و ایجاد اشتغال در اختیار وزارت ورزش وجوانان نیست.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب که توافق هسته‌ای باعث شکسته شدن حصر بین المللی جوانان شده است، مطرح کرد: امروز باید از فضای ایجاد شده استفاده کنیم و با باید با برنامه‌ریزی شرایط را برای ورود بیشتر، جوان ایرانی را به جامعه بین‌المللی پس از توافق، فراهم آوریم.

رستمی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق سال گذشته در میان جوانان عنوان کرد: طبق آمار سال 93 از بین 24 میلیون جوان تنها 740هزار نفر ازدواج کرده‌اند که این آمار نشان می‌دهد 95درصد جوانان ازدواج نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود،اذعان کرد: 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد که این مساله نیازمند توسعه مراکز مشاوره ازدواج پیش، حین ازدواج است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره راهکارهای معاونت ساماندهی برای تعامل بیشتر دستگاه های مرتبط با امور جوانان گفت: آسیب شناسی که در ماه گذشته کرده ایم نشان می دهد از سال 84 تا کنون 13 برنامه و مصوبات متعددی شکل گرفته اما بسیاری از آنها عملیاتی نشده است. سازمان ملی سابق و معاونت فعلی ضمانت اجرایی برای اجرای این برنامه ها ندارد و تنها هماهنگ کننده بوده است. ایراد ساختاری که این حوزه دارد سبب می شود دستگاه ها خود را ملزم به پاسخگویی ندانند.

رستمی در ادامه بیان کرد: این دستگاه‌ها متولی یک موضوع خاص و دارای سند ملی هستند و ضرورتی ندارد که سند و برنامه مجزایی از سوی معاونت تصویب کند. علت نبود تعامل دستگاه های دولتی به دلیل ورود نامناسب از سوی حوزه جوانان بوده است اگر می خواهیم برنامه ها و مصوبات به اجرا برسد باید سند برش جوانان برای آن دستگاه بنویسیم تا ذیل سند و توسط آن دستگاه اجرا شود نظارت ما در صورتی معنا دارتر می شود که آنها اجرا و ما تنها هماهنگ کننده و ناظر باشیم.

معاون ساماندهی امور جوانان درباره نحوه مشارکت جوانان با معاونت بیان کرد: در این زمینه نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم دلیلی نمی بینم در سه دوره حیاتی کشور همه اتفاقات عظیم به دست جوانان صورت بگیرد اما اکنون و در دوران ثبات جوانان در حاشیه باشند. وی با بیان اینکه توسعه و رشد بدون مشارکت جوانان در عرصه های کشور اتفاق نمی افتد تصریح کرد: باید جوانان را باور کنیم و به عنوان فرصت بشناسیم.

رستمی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در این زمینه اضافه کرد: برای مشارکت جوانان باید با تشکیل NGO به حمایت اجتماعی از آنها پرداخت.

وی با اشاره به تضعیف سمن ها در دولت گذشته اظهار کرد: دولت را در سال ۸۴ با بیش از چهار هزار سمن تحویل دادیم اما درسال ۹۲ با50 سمن تحویل گرفتیم.

رستمی با تاکید بر نقش سمن‌ها در کشور و اهتمام معاونت جوانان برای فعال شدن سمن‌ها گفت: تا پایان سال ۹۵ به ازای هر پنج هزار جوان یک NGO ایجاد خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *