سفر هیات سازمان هواپیمایی فرانسه به‌ایران/جزئیات تعداد پروازهای ایران به‌اروپا

14:06 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه به زودی هیأتی از سازمان هواپیمایی فرانسه به ایران سفر می‌کند گفت: تقاضاهایی از شرکت‌های خارجی در زمینه فروش هواپیما، راه اندازی شرکت تعمیر هواپیما و فروش تجیهزات راداری وجود دارد.
به گزارش ، محمد خداکرمی از برنامه ریزی برای راه‌اندازی مقاصد جدید پروازی در مسیرهای بین‌المللی توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی و همچین افزایش برخی مقاصد پروازی فعلی خبر داد و گفت: پروازهای برخی مقاصد بین‌الملی نیز  افزایش می‌یابد.

افزایش سقف پروازی لندن، ایتالیا، پاریس، آلمان، روسیه و ترکیه
خداکرمی از افزایش مقاصد پروازی به لندن، پاریس، آلمان، روسیه و ترکیه خبر داد و گفت: در همین راستا به زودی هیأتی از سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه برای مذاکره به ایران خواهند آمد که مقدمات حضور آنها در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به فرانسه فراهم شده بود و قرار است درباره افزایش تعداد پروازها به فرانسه مذاکراتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پروازهای آتن نیز به مدت چند سال متوالی انجام نمی‌شد اما با تمایل دو طرف پروازهای این مسیر توسط ایرلاین ایرانی و یونانی راه‌اندازی شده است گفت: البته با توجه به ظرفیت و تقاضای مسافر در این مسیر، طرفین برای افزایش سقف پروازی در این مسیر اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پرواز هفتگی از ایران به فرانسه انجام می‌شود گفت: در نظر داریم این میزان به ۱۰ پرواز در هفته توسط ایرلاین داخلی یا خارجی افزایش یابد.

خداکرمی همچنین درباره پروازهای آلمان گفت: در حال حاضر ۱۴ پرواز هفتگی به آلمان انجام می‌شود که باید برای افزایش این سقف پروازی مکاتبه شود چراکه تقاضای آن وجود دارد.

سرپرست سازمان هواپیمایی تعداد پروازهای فعلی به روسیه را ۷ پرواز در هفته عنوان کرد و گفت: این میزان به تدریج به ۲۸ پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

وی به افزایش پروازها به ایتالیا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴ پرواز هفتگی به ایتالیا انجام می شود که طرفین برای افزایش سقف پروازی تقاضا دارند و باید در این زمینه مذاکره شود.

وی با بیان اینکه میزان پروازهای ایران و ترکیه نیز در حال حاضر ۷۰ پرواز در هفته است گفت: به زودی این میزان به ۱۰۰ پرواز هفتگی افزایش خواهد یافت.

راه‌اندازی پروازهای استرالیا و دانمارک در دستور کار
خداکرمی از برنامه ریزی برای افزایش پرواز با کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس خبر داد و درباره مسیرهای جدید پروازی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: راه‌اندازی پروازهای استرالیا و دانمارک در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: از این پس شرکت‌های داخلی که بازار هدف آنها مسافران داخلی بوده وارد شبکه بین‌المللی می‌شوند و با تقویت ناوگان، ایران به عنوان مسیر ترانزیت مسافران خارجی تبدیل می‌شود که تاکنون کمتر به این موضوع پرداخته شده است اما به تدریج این ظرفیت‌سازی صورت می‌گیرد.

خداکرمی اضافه کرد: به رغم اینکه برخی منابع غیرموثق اعلام می کنند سهم ایرلاین‌های خارجی در پروازهای بین‌المللی بیش از ایرلاین‌های داخلی است اما حدود دو سوم پروازهای خارجی توسط ایرلاین‌های داخلی انجام می‌شود و فقط یک سوم این سهم مربوط به ایرلاین‌های خارجی است.

وی افزود: با توسعه ناوگان هوایی سهم ایرلاین‌های داخلی از پروازهای بین المللی افزایش خواهد یافت.

تقاضای خارجی‌ها برای فروش هواپیما به ایران
وی در ادامه به وضعیت صنعت هوانوردی بعد از توافقات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: تقاضاهایی از سوی شرکت‌های خارجی در زمینه‌های فروش هواپیما، راه‌اندازی شرکت تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران و فروش تجهیزات راداری به ایران وجود دارد.

تامین منابع مالی شرط تامین هواپیما
خداکرمی با بیان اینکه ایران در صنعت هوانوردی اعم از تامین ناوگان و فرودگاهی با اولویت نیازها و با تدبیر عمل می‌کند به پایگاه خبری گفت: شرکت‌های بوئینگ و ایرباس نیز منتظر نتایج کامل توافقات هستند و این آمادگی برای همکاری دو طرف وجود دارد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه این سازمان در زمینه تسهیل شرایط خرید هواپیما برنامه ریزی می‌کند گفت: قطعا با شرایط جدید شرایط برای خرید هواپیما تسهیل می‌شود اما موضوعی که باید مد نظر باشد تامین نقدینگی برای خرید هواپیما است؛ بنابراین تامین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی، فاینانس یا سایر روش‌های مالی بسیار مهم است.

خداکرمی گفت: در گذشته صندوق توسعه ملی تسهیلات را از طریق بانک‌ها برای خرید هواپیما پرداخت می‌کرد اما هواپیما را به عنوان تضمین قبول نمی‌کرد و تضامینی بیش از دارایی ایرلاین‌ها درخواست می‌کردند اما این مشکل در حال حاضر برطرف شده و هواپیما به عنوان تضمین پرداخت تسهیلات مورد قبول است.

وی با بیان اینکه بازار ایران یک بازار بسیار خوب برای دنیا به ویژه کشورهای همسایه است گفت: با توجه به اینکه هواپیمای با عمر کمتر از ۱۰ سال بازار هدف ناوگان ایران است نقدینگی لازم برای تامین هواپیما از صندوق توسعه ملی یا سایر منابع تامین شود.

خرید و اجاره هواپیما توسط ایرلاین‌ها
وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر خرید هواپیما یا اجاره هواپیما کدامیک برای ایرلاین‌ها صرفه اقتصادی دارد گفت: شرکت‌های هواپیمایی وضعیت یکسانی ندارند و این می‌تواند برای شرکت‌ها متفاوت باشد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: وقتی ایرلاین داخلی یک هواپیما اجاره می‌کند شرکت اجاره دهنده مبلغی را با تعیین میزان ساعت پرواز یکسان از ایرلاین دریافت می‌کند حتی اگر هواپیما کمتر از آن میزان پرواز کند. بنابراین هواپیما باید توسط یک ایرلاین فعال اجاره شود تا توجیه اقتصادی برای شرکت داشته باشد. خرید، اجاره یا ترکیبی از این دو متناسب با وضعیت اقتصادی ایرلاین‌ها متفاوت است.




Majid
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
كاش به فكر تكميل زير ساختها از جمله افزايش ظرفيت فرودگاهها هم بوديم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *