رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سواد آموزی عامل موثری در کاهش وقوع جرم است/ 10درصد زندانیان کشور بیسواد مطلق‌اند

13:58 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۰۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: جهانگیر با بیان اینکه ۱۰ درصد زندانیان کشور بیسواد مطلق هستند، گفت: آمارها حکایت از وجود رابطه معناداری بین سواد آموزی و ارتکاب جرم دارد، به این معنا که بیشترین جمعیت زندانیان کشور را افراد کم سواد تشکیل می‌دهند.
سواد آموزی عامل موثری در کاهش وقوع جرم است/10درصد زندانیان کشور بیسواد مطلق‌اندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی و به نقل از روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، «اصغر جهانگیر» در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با هدف حمایت از فرزندان زندانیان و توسعه آموزش در زندان‌ها برگزار شد، با اشاره به وضعیت زندان های کشور گفت : آمارها نشان می دهد که بین سواد آموزی و ارتکاب جرم رابطه معناداری وجود دارد به این معنا که بیشترین جمعیت زندانیان کشور را افراد کم سواد تشکیل می دهند.
 
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد زندانیان کشور بیسواد مطلق هستند گفت : امروز ما اینجا هستیم تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش اهداف مشترکی را در خصوص رفع معضل بیسوادی و کاهش آسیب های مربوط به خانواده های زندانیان در این حوزه را پیگیری نماییم.
 
مشاور رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در بررسی وضعیت زندانیان کشور ترک تحصیل و دور ماندن از کسب علم و دانش به وفور به چشم می‌خورد، گفت : یکی از اهداف این تفاهم نامه توسعه آموزش و سواد آموزی در مقاطع مختلف در زندان‌هاست به طوری که تمامی افراد واجد شرایط بتوانند از این امکان بهره مند باشند.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه هدف دیگر این تفاهم نامه را توسعه چتر حمایتی بر خانواده زندانیان دانست و افزود : یکی از آسیب‌های بزرگ در موضوع زندان، خانواده زندانیان است که با دور شدن سرپرست از آنها دچار انواع آسیب‌ها می‌شوند که یکی ازشایع ترین آنها افت تحصیلی کودکان و عدم ادامه تحصیل میباشد که متاسفانه این مساله زمینه را برای ورود آنان به چرخه جرم فراهم می نماید.
 
این مقام ارشد قضایی با بیان این مطلب گفت : در حال حاضر ۲۰۰ انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کشور مشغول ارائه خدمات حمایتی به خانواده زندانیان هستند که وزارت آموزش و پرورش باید از این ظرفیت برای توسعه اقدامات حمایت تحصیلی فرزندان زندانیان استفاده نماید.
 
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، اصلاح و تربیت مهمترین هدف سازمان زندان ها بوده است که در این راستا با فراهم نمودن امکان سواد آموزی و ادامه تحصیل در تمامی مقاطع برای زندانیان تلاش نمودیم تا به این شعار تحقق جامع ببخشیم و امیدوارم تفاهم نامه جدید با وزارت آموزش و پرورش کمک موثری در توسعه این اقدامات باشد.
 
وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست با ا اشاره به شعار وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تامین آموزش حتی برای یک نفرر و نیز انسداد بیسوادی گفت : افرادی که در زندان بسر می برند شهروندان این جامعه هستند و باید تلاش کنیم تا آنها را تحت پوشش جامع سواد آموزی در بیاوریم.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان زندان ها سالهاست که در زمینه سواد آموزی به زندانیان برنامه های خوبی را به اجرا درآورده است ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه بتواند علاوه بر توسعه سواد آموزی در زندان ها ، چتر حمایتی مناسبی برای فرزندان زندانیان ایجاد نماید.
 
در پایان این نشست دکتر اصغر جهانگیر و دکتر علی اصغر فانی تفاهم نامه همکاری مشترک را امضاء نمودند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *