کدام کالاها ارزان و گران شدند؟/ آب، برق و سوخت 34درصد گران شد

12:23 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۷۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: شاخص قیمت میوه و خشکبار در تیرماه سال جاری به رقم 322.7 رسید تا به این ترتیب این ماده خوراکی بیش از سایر کالا و خدمات موجود در سبد شهروندان ایرانی گران تر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهاي شهري کشور در تیر ماه سال 1394 نشان می دهد انواع میوه و خشکبار در تیر ماه سال جاری نسبت به خرداد ماه سال جاری 5.7درصد گران تر شده، این در حالی است که این افزایش قیمت نسبت به تیرماه سال گذشته 34.5درصد رسید.

در حالی که ارائه دهندگان کالا و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور برای کسب درآمد بیشتر و افزایش قیمت رقابت می کنند، شاخص قیمت شیر، پنیر و تخم مرغ در تیر ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته 1.3درصد کاهش یافته است.

با این حال، این کالاها در مقایسه با تیر ماه سال 93 حدود 12.3درصد افزایش یافته است.

در صدر افزایش قیمت ها
بر اساس گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهاي شهري کشور در تیر ماه سال 1394، آب، برق و سوخت نسبت به خرداد ماه سال جاری 3.3درصد گرانتر شده تا شاخص قیمت انرژی های مصرفی در سبد خانوارهای هری ایرانی ها به 192.2 برسد.

افزایش 34 درصدی قیمت برق
قیمت آب، برق و سوخت در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته 34.2درصد رشد کرده تا آنها همچنان در صدر لیست کالاهایی باشند که بیش از سایر کالاها رشد قیمتی داشتند.

کدام کالا و خدمات ارزان شدند
در این گزارش آمده است علاوه بر شیر، پنیر و تخم مرغ، در تیرماه سال 94، قیمت انواع گوشت قرمز، گوشت سفید و ماکیان، فرآورده های گوشتی و سبزیجات کاهش یافته است.

تمام کالا و خدمات موجود در سبد مصرفی شهروندان ایرانی در تیر ماه سال 94 نسبت به سال گذشته گران شده است.

کدام کالاها ارزان و گران شدند؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *