رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز صدور ویزا حجاج ایرانی حج تمتع از 2 روز آینده/ جمع آوری 90 درصد گذرنامه‌های زائران

12:32 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۷۵۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون سازمان حج و زیارت از جمع آوری 90 درصد گذرنامه‌های زائران ایرانی برای حج تمتع خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاشیم تا صدور ویزا زائران سرزمین وحی از 2 روز آینده آغاز شود.
حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره آخرین اقدامات حج و تمتع اظهار کرد: برنامه حج تمتع طبق روال گذشته و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال اجراست و روند جمع‌آوری تمام گذرنامه‌های زائران از استان‌ها نیز از 20 تیرماه طبق جدول برنامه ریزی شده، آغاز شده است.

وی  در ادامه با بیان اینکه 90 درصد گذرنامه ها جمع آوری شده است، به آغاز فرایند صدور ویزا از 2 روز آینده اشاره کرد و گفت: سفارت عربستان همه ساله در تهران و کنسولگری مشهد از هفته دوم شوال صدور روادید را آغاز می‌کند.

به گفته محمدی، در حج تمتع امسال یک سیستم الکترونیکی توسط عربستانی‌ها تعریف شده که برپایه آن تمامی خدمات مربوط به زائران در آن ثبت خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که معاینات پزشکی زائران به اتمام رسیده است، افزود: تمامی معاینات زائران انجام شد که 28 نفر در کمیسیون پزشکی قرار دارند و این موضوع در حال بررسی است که طی چند روز آینده نظر کمیسیون پزشکی  اعلام خواهد شد.

محمدی در خاتمه به اعزام زائران به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: تمامی حجاج در قالب 458 کاروان از اول شهریورماه عازم عربستان می‌شوند و


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *