همدان از 100 درصد منابع آبی خود استفاده می‌کند

11:15 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۷۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در حال حاضر استان همدان 100 درصد منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می‌کند و این یک خطر جدی برای آینده است.
به گزارش ، مرتضی عزالدین گفت: بر اساس گزارش ایستگاه‌‌های مبنا از اول مهر سال گذشته تا به امروز به طور متوسط 305 میلیمتر بارش در همدان اتفاق افتاده است؛ این در حالی است که استان همدان به طور میانگین در مدت زمان مشابه سال آبی گذشته، 386 میلی‌متر بارش را تجربه کرده بود.

وی ادامه داد: بارش‌های سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال آبی گذشته 21 درصد و نسبت به دراز مدت 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه 972 لیتر در ثانیه برای مصرف شرب و 300 لیتر در ثانیه برای مصرف کشاورزی آب از سد خارج می‌شود.

عزالدین یادآور شد: میزان ورودی آب از دو رودخانه تامین کننده آب سد اکباتان تا به امروز در مجموع 26 میلیون مترمکعب بوده است و حجم ذخیره آب در مخزن سد به 12 میلیون و 200 هزار مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته میزان ورودی به سد 31 میلیون مترمکعب بوده است که 17 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: دو رودخانه تامین کننده سد اکباتان فصلی هستند و در زمان بارش و فصول غیرزراعی آب مخزن سد را می‌توانند تامین کنند.

مرتضی عزالدین افزود: استان همدان 100 درصد منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می‌کند و بخش کشاورزی با مصرف 90 درصد از منابع آبی، بیشترین میزان مصرف آب را در استان به خود اختصاص داده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *