فشار برخی کشورها برای برکناری دولت قانونی سوریه بدعت خطرناکی است

10:50 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۷۲۹
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: فشارهای برخی کشورها برای برکناری دولت قانونی سوریه توام با حمایت مادی و نظامی از گروه های تروریستی، بدعت خطرناکی بوده که منجر به تقویت گروه‏های تروریستی شده است.
فشار برخی کشورها برای برکناری دولت قانونی سوریه بدعت خطرناکی استبه گزارش ، قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در سفر خود به تهران با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و بر ضرورت همکاری دو کشور در مسائل مهم منطقه ‏ای و جهانی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر حق مردم سوریه و یمن در تعیین سرنوشت خود، اظهار کرد: فشارهای برخی کشورها برای برکناری دولت قانونی سوریه توام با حمایت مادی و نظامی از گروه های تروریستی، بدعت خطرناکی بوده که منجر به تقویت گروه‏های تروریستی شده و به تهدیدی برای کشورهای منطقه و جامعه بین ‏المللی تبدیل گردیده است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ضرورت حل و فصل بحران سوریه و یمن از طریق گفتگو بین همه طرف های داخلی، همچنین نسبت به شکل گیری همکاری های لازم منطقه ‏ای در مقابله متعهدانه و مسئولانه با تروریسم و افراطی گری در سوریه و عراق ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار، قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری‏های دو کشور به همراه سازمان ملل متحد در کمک به بهبود وضعیت انسانی در سوریه، خواستار ادامه این همکاری‏‌ها شد.

وی همچنین توافق هسته ‏ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 را زمینه ساز تاثیرگذاری بیشتر ایران در ارتباط با کشورهای منطقه ارزیابی نمود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *