رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است/ پشتیبانی ایران از عراق با درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیرد

9:48 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۹۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: ولایتی با تاکید بر اینکه ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی و یا بازرسان هر نهاد دیگری به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است در مورد حمایت ایران از عراق، گفت: این اقدام به دلیل درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیرد.
ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است/ پشتیبانی ایران از عراق با درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیردبه گزارش گروه سیاسی ، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی اظهارکرد: ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نخواهد داد و تمامی حقوق خود در خصوص مراکز نظامی را برای خویش محفوظ خواهد داشت.

وی افزود: ما فارغ از هرگونه برداشت کشورهای پنج به علاوه یک، به شکل واضح و شفاف می‌گوییم که ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی و یا بازرسان هر نهاد دیگری به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است، این اظهار نظر، کلام نهایی ما است و فارغ از هرگونه اتفاقات و رخدادها در آینده گفته می‌شود.

ولایتی یادآورشد: تهران هیچگاه تاکید نکرده که حمایت ایران از عراق به سبب عمق راهبردی این کشور است چراکه پشتیبانی ایران از عراق به دلیل درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیرد، عراق دوست ما است و ما درخواست کمک این کشور را پذیرفتیم .

ولایتی با اشاره به اینکه یمن نیز نباید عمق راهبردی عربستان سعودی باشد، اضافه کرد: یمن کشور مستقلی است و نمی تواند از چنین جایگاهی برای کشور دیگری برخوردار باشد.

اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفتگو حل شود

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفتگو حل شود، افزود: ما هیچگاه نمی‌گوییم که سیاست‌های ایران و عربستان باید منطبق بر یکدیگر باشد بلکه به نظر ما تهران و ریاض نقاط مشترکی با یکدیگر دارند که می‌تواند مبنای مذاکره و گفتگو قرار گیرد.

ولایتی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید در مقابل هرگونه توطئه و دشمنی کشورهای خارجی بایستند، اظهارکرد: مسلمانان باید مقتدر بوده و اولویت نخست آنها اتحاد در خصوص دفع مداخلات و توطئه‌های رژیم صهیونیستی باشد.  

وی با بیان اینکه ایران آماده است حتی توان و امکانات هسته‌ای خود را در اختیار همسایگان خود قرار دهد، تاکید کرد: ایران هرگز نمی‌خواهد با دیگر کشورها اختلاف داشته باشد و اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی به دلیل توطئه قدرتهای خارجی است .   

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مذاکره و گفتگو میان کشورهای اسلامی باید تا هنگام رفع اختلافات موجود ادامه یابد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *