تفسیر جمع‌بندی مذاکرات؛ از واشنگتن تا تل‎‌آویو

8:46 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۷۷
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: جمهوری اسلامی ایران، کما فی‌السابق در جایگاه رهبری محور مقاومت در خاورمیانه قرار داشته و همچنان به سیاست اصلی خود در حوزه خارجی که همان حمایت از مظلومین و مستضعفین منطقه است ادامه می‌دهد.
تفسیر جمع‌بندی مذاکرات؛ از واسنگتن تا تل‎‌آویو - گروه سیاسی: "حسین کنعانی مقدم"، کارشناس امور سیاسی یادداشتی با عنوان "تفسیر جمع‌بندی مذاکرات؛ از واشنگتن تا تل‎‌آویو " در اختیار قرار داد:

وی در این یادداشت با اشاره به رابطه جمع بندی نهائی مذاکرات هسته ای و مواضع راهبردی ایران در منطقه نوشت: همانطور که مقام معظم رهبری به عنوان اصلی ترین معمار سیاست های راهبردی نظام جمهوری اسلامی بارها اشاره کرده اند؛ مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 صرفا با موضوع هسته ای مرتبط است و نمی توان هیچ گونه ربطی میان آن و مسائل دیگر کشورمان (از جمله داخلی یا خارجی) متصور بود.

جمهوری اسلامی ایران، کما فی السابق در جایگاه رهبری محور مقاومت در خاورمیانه قرار داشته و همچنان به سیاست اصلی خود در حوزه خارجی که همان حمایت از مظلومین و مستضعفین منطقه است ادامه می دهد.

همانطور که تاکنون روند مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 هیچ تغییری در روند فوق الذکر ایجاد نکرده، بعد از این هم نظام اسلامی کشورمان هیچ ابایی از دفاع علنی از ملت های مظلوم فلسطین، یمن، سوریه، عراق، بحرین و... نخواهد داشت.

البته در این میان، تلاش ها و خط مشی رسانه ای جبهه استکبار و در راس آنان آمریکا مشهود و همچنین قابل فهم است.

رسانه های غرب، با جهت دهی مشترکی به دنبال آن هستند که در جوامع داخلی خود (به ویژه آمریکا) چنین وانمود کنند که پیروز صحنه نبرد دیپلماتیک در مذاکرات هسته ای آمریکا و متحدان این کشور بوده اند.

"ایجاد محدودیت جدی برای ایران"، کاستن حوزه نفوذ این کشور در منطقه به شکل بی سابقه"، مسدود شدن راه های کمک رسانی ایران به دوستان و متحدان خود در منطقه" و... از جمله عناوین و تیترهای این موج رسانه ای ایجاد شده پس از اتمام مذاکرات هسته ای به شمار می رود.

البته نکته جالب در این میان، برخورد بدون تعارف و ناشی از عصبانیت بی حد و حصر صهیونیست ها نسبت به دستاوردهای کشورمان در مذاکرات و همچنین اوضاع منطقه است که نشان می دهد آن ها واقعیت رخ داده را بهتر از اوباما درک کرده اند!

مقامات و مسئولین رژیم صهیونیستی حتی رسانه های گسترده وابسته به آنان، به طور مرتب اعلام می کنند که توافق به دست آمده پس از مذاکرات طولانی ایران و 1+5 علیه امنیت رژیم صهیونیستی است که این امر بهترین نشانه است مبنی بر اینکه اراده موجود در نظام مبنی بر نگاه برد برد در مذاکرات محقق شده است.

رسانه های آمریکایی آزادند که خط رسانه ای مورد نظر حامیان مالی خود را پیگیری کنند اما آنچه در حقیقت رخ داده این است که نه تنها جمهوری اسلامی بر اساس قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل، دیگر تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی به حساب نمی آید بلکه به اعتراف قدرت های موجود در این شورا، به عنوان یک قدرت دارای انرژی هسته ای پذیرفته شده است.

به نظر نمی رسد ادعاهای تبلیغاتی این روزهای رسانه های غربی (مانند سایر ادعاهای این دستگاه های تبلیغاتی) چندان جدی و دارای مبنای خاصی باشد در واقع بیشتر واکنشی به پیروزی های راهبردی ایران است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *