رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترکیه از بیم افزایش قدرت کردها، خاک سوریه را هدف تجاوز قرار می دهد

8:05 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۶۷
خبرگزاری میزان: شبکه خبری فرانس 24 در تحلیلی پیرامون تجاوزهای زمینی و هوایی ارتش ترکیه به خاک سوریه گفت: ترکیه برای حمله به سوریه چندین هدف دارد که مهمترین آنها، بیم از افزایش قدرت نظامی کردهای سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش است.
به گزارش ، تحلیلگر شبکه تلویزیونی فرانس 24 افزود: البته ترکیه که پیش از این مرزهایش برای تردد عناصر گروه های تروریستی باز بود، اینک بیم این را دارد که رفت و آمدها  ارسال تسلیحات از مرزهای این کشور برای تروریست های مستقر در سوریه دیگر برای خودش مشکل ایجادکند در نتیجه تصمیم دارد این خط ارتباطی را بیشتر تحت کنترل بگیرد.

وی ادامه داد: دلیل دیگر که مهمترین است اینکه مقامات ترکیه از پیروزی های مکررنیروهای کرد در مقابله با گروه تروریستی داعش بیم دارند و نگرانند که کردهای سوریه و ترکیه علیه آنکارا دست به اقدامات شدیدتری بزنند.

این تحلیلگر شبکه تلویزیونی فرانس 24 قطع فروش نفت قاچاق توسط داعش و گروه تروریستی از طریق مرز این کشور را یکی دیگر ار دلائل تجاوز ترکیه به خاک سوریه عنوان کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هواپیماهای ارتش ترکیه جمعه شب گذشته بار دیگر خاک سوریه را مورد تجاوز قراردادند و مناطقی از شهر حلب را بمباران کردند.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *