رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم کودک کشی عربستان در یمن/ 120 غیر نظامی در شهر تعز کشتار شدند

7:39 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۶۳
خبرگزاری میزان: رسانه های یمن امروز شنبه گزارش دادند که جنگنده عربستان در ادامه رویکرد کودک کشی خود، شهر " المخا" در استان تعز را هدف بمباران شدید قرار دادند که بر اثر این اقدام غیر انسانی 120غیر نظامی از جمله چندین کودک را به خاک و خون کشیدند.
به گزارش به نقل از شبکه خبری المسیره، در این حملات هوایی ددمنشانه همچنین 150  غیر نظامی مجروح شدند.

بنابر این گزارش، به دلیل شدت بمباران شب گذشته احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

تجاوز ائتلاف تحت رهبری آل سعود به یمن تاکنون به شهادت و زخمی شدن هزاران نفر و تخریب گسترده تاسیسات حیاتی و زیربنایی یمن منجر شده است.

از سوی دیگر جنگنده متجاوز عربستان طی شب گذشته و صبح امروز شنبه بیش از 50 بار شهر عدن را بمباران کردند تا شاید بتوانند نیروهای ارتش و انقلابیون یمن را از این شهر مجبور به عقب نشینی کنند.

در همین حال صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد: ادامه بمباران ها و درگیری های زمینی در یمن موجب تعطیلی سه هزار و 600 مدرسه و محرومیت نزدیک به 2 میلیون کودک یمنی از ادامه تحصیل شده است.

این در حالی است که «روبرت کولفیل» سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد سه شنبه گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که از آغاز حملات در یمن در 26 مارس (ششم فروردین) تاکنون دستکم یک هزار و 693 غیرنظامی کشته و سه هزار و 829 تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرده است که با تدوام حملات هوایی عربستان و از کار افتادن مخازن آب آشامیدنی منطقه خور مکسر شهر عدن، 500 هزار تن از مردم این شهر از دسترسی به آب آشامیدنی و غذا محروم شده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از فروردین ماه سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند.

بر اثر این حملات تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مسکونی در یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و زخمی شده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *