آزمون استخدامی معلمان دهه سوم شهریورماه برگزار می‌شود

16:22 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۵۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون استخدامی برای به‌کارگیری 5000 معلم را دهه سوم شهریورماه امسال اعلام کرد.
آزمون استخدامی معلمان دهه سوم شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی میزان، علی‌اصغر فانی در این باره گفت: تا 10 روز آینده اطلاعیه منابع امتحانی آن از طریق سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه مذکور به 2 طریق شرکت در کنکور سراسری و استخدام داوطلبان دارای مدرک کارشناسی برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر خود را تامین می کند، تصریح کرد: هم اینک 100 شعبه دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس و دانشکده در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افرادی که در آزمون سراسری امسال پذیرفته شده‌اند می‌توانند بر اساس سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.

فانی ادامه داد: امسال برای نخستین بار دارندگان مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و بر اساس آن در صورت پذیرش باید طی یکسال دوره حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سال گذشته اجرای طرح رتبه‌بندی برای معلمان در دستور کار قرار گرفته و 27 اسفندماه سال گذشته این طرح در هیئت وزیران نیز تصویب شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به موجب این مصوبه، احکام رتبه بندی معلمان از ابتدای مهرماه امسال با اعتبار 1350 میلیارد تومان در سال 94 اجرا خواهد و در سال 95 نیز اعتبار 3500 میلیارد تومانی اجرای این مهم پیش بینی شده است.

فانی بیان کرد: براساس این طرح معلمان در رتبه های مشخص شده قرار خواهند گرفت و متناسب با آن افزایش احکام حقوقی در ردیف استخدامی انها اعمال خواهد شد.

به گفته وی معلمانی که در رتبه نخست قرار می‌گیرند، افزایش 300 هزار تومانی و رتبه دوم نیز افزایش 800 هزار تومانی حقوقی خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 94 موفق به افزایش ضریب فوق العاده شغل معلمی از 800 به 1500 شدیم، همچنین در بخش فوق العاده مناطق مرزی، ضریب افزایش امتیازات را از ابتدای تیرماه امسال لحاظ کردیم.

فانی عنوان کرد: در حال حاضر 401 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور وجود دارد که تعداد 101 واحد آن در دولت یازدهم ایجاد شده و تا امروز 64 واحد از این پژوهش‌سراها به آزمایشگاه نانو مجهز شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *