شاعران آستارایی با «گزنه‌های گردنه» می‌آیند

17:55 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۵۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: گزیده‌ شعر معاصر شاعران آستارا با عنوان «گزنه‌های گردنه» به کوشش داوود ملک زاده، به‌زودی منتشر می‌شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، این کتاب برگزیده‌ی شعر کلاسیک و نوی شاعران دیروز و امروز آستارا همراه نقد آثارشان است. مجوز انتشار این کتاب صادر شده‌ است و فعلا مرحله صفحه‌آرایی و چاپ را طی می‌کند.
 
داوود ملک زاده شاعر گفت: در این کتاب، شعر شاعران 100 سال اخیر آستارا چاپ شده است. تعداد و تنوع این آثار به‌گونه‌ای‌ است که نمایان‌گر تطور فکری و زبانی شاعران است.
 
وی ادامه داد: قالب کلاسیک در این مجموعه مورد توجه است تا هم آثار این شاعران مورد بازخوانی قرار گیرد و هم نسل جوان، آن‌ها را فقط با اشعار نو نشناسند.
 
ملک‌زاده با نقل کردن بخشی از مقدمه درباره چگونگی‌ گردآوری کتاب، گفت: این مجموعه حاصل بیش از یک دهه رصد، مطالعه و بررسی‌ شعر آستارا بوده است. انتشار نشریه و کتاب «شعر جوان آستارا» در نیمه‌ی اول دهه‌ی 80، این فرصت را برای من مهیا کرد تا همواره با آثار برتر شاعران مواجه باشم و امروز در آرشیو چاپ‌شده‌ی نشریات، تعداد آثار قابل قبول این شاعران، در دسترس است و از این نظر می‌توان گفت که این آثار، نه یک‌شبه که به مرور سال‌ها به آرامی انتخاب شده است.
 
وی افزود: در کنار این شعرها، کتاب شعر شاعران و جُنگ‌های مختلف ادبی و نشریات سراسری ادبی هم مورد مداقه قرار گرفته است.
 
در کتاب آنتولوژی شعر آستارا که با نام «گزنه‌های گردنه» منتشر خواهد شد، شعر شاعرانی مانند بیژن کلکی، اکبر اکسیر، محمد نوعی، منصور بنی‌مجیدی، طایر آستارایی، آرش نصرت‌اللهی، شهرام پوررستم، داوود ملک‌زاده، شیوا فرازمند، کروب رضایی، احسان شفیقی، صمد جامی و بسیاری دیگر از شاعران پیشکسوت و جوان آستارایی آمده است.
 
داوود ملک‌زاده متولد سال 1361 در آستارا است و از او تا کنون کتاب‌های «شعر جوان آستارا»، «تهران برای شعر شدن شهر کوچکی‌ست»، «مجموعه‌ی رباعی دو واو» منتشر شده است. همچنین از این شاعر و روزنامه‌نگار کتاب‌های «حوا خودش بهشت است (زندگی و شعر و طنز عمران صلاحی)» و یک مجموعه‌ی شعر نو (نشر چشمه) و مجموعه‌ی رباعی (انتشارات آرادمان) در دست انتشار است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *