فاز اول مرکز تئاتر تجربی صبا به بهره‌برداری می‌رسد

13:39 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۰۷
خبرگزاری میزان: دو سالن «بلک باکس» و «یک پلاتو» تمرین «مرکز تجربی تئاتر صبا» دوشنبه ۵ مرداد ماه ۱۳۹۴ به بهره برداری می رسد.
به گزارش گروه فرهنگی ، محمد مهدی خاتمی مدیر روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: دو سالن «بلک باکس» و «یک پلاتو» با مساحتی معادل ۷۵ مترمربع، فضای نمایش ۴۳ متر مربع و گنجایش ۶۰ نفر تماشاگر با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر و مدیران تئاتری به بهره برداری می رسد.
 
وی ادامه داد: این بهره برداری به معنای اجرای مستقیم نمایشی در این دو سالن است و به همین منظور دو نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» نوشته محمد امیر یار احمدی و به کارگردانی پیام دهکردی و «زبان اصلی» نوشته و کارگردانی رسول کاهانی در این سالن ها اجرا می شود.
 
خاتمی در ادامه گفت: بعد از یک دوره اجرای این دو نمایش، اجراهای عمومی در این دو سالن با نمایش های دیگری که هماهنگ شده اند ادامه پیدا می کند و در پاییز سال جاری فراخوانی برای گروه های متقاضی ارائه می شود تا بتوانیم به یک جدول اجرایی منظم و سالانه برسیم.
 
مدیر روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: یک پلاتو تمرین با مساحت ۸۰ متر مربع، آرشیو لباس، آکسسوار، لابی ویژه گروه های اجرایی و ۱۶۰ پارکینگ نیز همزمان با این دو سالن در مجموعه صبا به بهره برداری می رسد.
 
مرکز «تئاتر تجربی صبا» در خیابان شریعتی، بالاتر از ملک، روبروی مسجد نوریان واقع شده و علاوه به این دو سالن «بلک باکس» دارای یک سالن اصلی با ظرفیت ۴۰۰ نفر، سالن رو حوضی با ظرفیت ۱۲۰ نفر و یک فضای باز نمایشی ویژه اجراهای «خیابانی و میدانی» است که امید می رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *