آخرین جزییات آزمون مترجمان رسمی سال 94/ جذب شایسته ترین‌ها در حوزه ترجمه رسمی کشور

12:37 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۰۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: کاظمی از برگزاری آزمون جذب مترجمان رسمی در تاریخ 9 مردادماه سال 94 خبرداد و گفت: این آزمون با همکاری سازمان سنجش برگزار خواهد شد.
«سید علی کاظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان اظهار کرد: آزمون جذب مترجمان رسمی پس از 9 سال برگزار می‌شود و امیدواریم که این آزمون به صورت هر دو سال یک بار برگزار شود.

وی هدف از برگزاری این آزمون را جذب شایسته ترین‌ها در حوزه ترجمه رسمی کشور عنوان کرد و افزود: آخرین تاریخ برگزاری آزمون مترجمان رسمی 20 بهمن 1385 بوده است که در آن تاریخ از میان چند هزار شرکت کننده حدود 250 نفر پذیرش شدند.

مدیرکل اسناد و امور مترجمان قوه قضاییه همچنین اظهارکرد: در این آزمون بیش از 7 هزار نفر داوطلب در رشته زبان‌های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، ترکی استانبولی، ترکی آذری، چینی، اسپانیولی، عربی، فرانسه و کردی شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول نتایج آزمون تستی از سوی سازمان سنجش به اداره کل اعلام می‌شود و با توجه به وضعیت داوطلبان و نتایج اولیه نمره قبولی  از طرف اداره کل فنی در هر زبان تعیین می‌شود که این کار نیازمند یک ماه فرصت است. سپس اوراق تشریحی افراد مورد تأیید تصحیح خواهد شد و نتایج به تفکیک کیفیت به اداره اعلام می‌شود.

کاظمی در ادامه گفت: با چنین وضعیتی حدود سه ماه زمان اعلام نتایج آزمون کتبی به طول خواهد انجامید و سپس مرحله مصاحبه آغاز می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www. mh-gh.ir معاونت حقوقی قوه قضاییه مراجعه کنند.

انتهای پیام /

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *