مختومه شدن یک هزار و 691 فقره پرونده با صلح و سازش در سه ماهه اول سال جاری

12:02 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۵۹۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از مختومه شدن یک هزار و 691 فقره پرونده در سه ماه اول سال جاری با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف خبرداد.
«حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان تصریح کرد: از شش هزار و 987 فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف، سه هزار و 520 فقره پرونده قابل مصالحه بوده است که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف یک هزار و 691 فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

وی بر لزوم تلاش بر فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: موجودی سه ماه اول سال جاری یک هزار و 609 فقره پرونده است که یک هزار و 508 فقره پرونده کاهش ورودی  و روند مثبتی را داشته ایم‌.

رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین اضافه کرد: از هر صد پرونده 38 پرونده با صلح و سازش مختومه شده است و طبق آمار 38 درصد مصالحه نسبت به پرونده های قابل مصالحه بوده است .

معاون قضایی دادگستری استان در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ترویج فرهنگ صلح و سازش تصریح کرد: با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان و منابع انسانی، دوره‌هایی برای اعضای شورای حل اختلاف برای مصالحه و گزارش های اصلاحی برگزار کرده‌ایم  تا اعضای بتوانند درصد بیشتری از پرونده ها را با صلح و سازش مختومه کنند؛ همچنین اعضای موفق در پرونده‌های صلح و سازش از سوی رئیس کل دادگستری استان مورد تشویق قرار می گیرند.



 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *