رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قرارداد تولید موتور نسل جدید همسو با محیط‌ زیست امضا شد

11:23 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۵۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: قرارداد تولید موتور نسل جدید همسو و هم خوان با محیط زیست با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در محل اتاق بازرگانی اتریش و با شرکت آلمانی -اتریشی avl امضا شد.
به گزارش گروه اقتصادی ، روز گذشته همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به اتریش، قرارداد «تولید موتور نسل جدید» و قرارداد «انتقال تکنولوژی و طراحی یک مرکز پیشرفته تست آلاینده ها در سطح ملی» امضا شد.

بر اساس این گزارش سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیأتی روز پنجشنبه برای شرکت در «کنفرانس ایران و اروپا» وارد وین پایتخت اتریش شد.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، به امضای دو قرارداد تجاری توسط سورنا ستاری در حاشیه این همایش اشاره کرد و گفت: در این سفر پیرو فعالیت های یکساله معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در زمینه همکاری مشترک با شرکت های اروپایی درخصوص انتقال فناوری های پیشرفته و به روز دنیا به ایران دو قرارداد تجاری امضا می شود.

پرویز کرمی افزود: با امضای این قرارداد تولید موتور با فناوری روز که از آلایندگی و مصرف سوخت کمتر متناسب با استانداردهای روز اروپا و انتقال فناوری، طراحی و مالکیت همزمان به ایران به صورت رسمی صورت می گیرد.

 این پروژه از طریق یک کنسرسیوم که متشکل از معاونت علمی، دو شرکت دانش بنیان داخلی و دو شرکت آلمانی و اتریشی انجام می شود. 60 درصد از سهام این کنسرسیوم متعلق به ایران و 40 درصد از آن نیز متعلق به شرکت های اروپایی خواهد بود.

کرمی اظهار داشت: این موتور خودرو، سه سلیندر و 1000 سی سی است که از خانواده 80 تا 120 اسب بخار را شامل می شود و قابل نصب روی تمام خودروهای تولیدی در ایران است. توجه به این نکته ضروری است که این موتور همزمان با طراحی بر مبنای نیاز داخل، امکان تغییر، توسعه و روزآمدی را دارد که می تواند با توجه به نیازهای آینده و توسعه ای که مدنظر کشور ایران است روزآمد شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *