اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی به مفاد برجام انتخاب می‌شوند

9:57 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۵۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: انتخاب اعضای کمیسیون ویژه برای بررسی مفاد برجام و انتخاب یک نفر از نمایندگان به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت در دستور کار این هفته صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
به گزارش گروه سیاسی ، دستور کار صحن علنی مجلس یکشنبه (4 مردادماه ) تا چهارشنبه (7 مردادماه ) بدین شرح است:
ادامه بررسی جزییات طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رسیدگی به لایحه تسری مواد 79 و 83 قانون استخدام نیروی انتظامی به کارکنان ارتش و سپاه و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جمله موضوعاتی است که در  دستورکار این هفته صحن مجلس قرار گرفته است.

همچنین نمایندگان در هفته جاری به بررسی طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، طرح اعمال بخشودگی جرائم موضوع ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم به قانون موسوم به تجمیع عوارض و برقراری مالیات غیرمستقیم قوانین بودجه سنوات 1377 الی 1388، طرح استفساریه ماده 59 قانون برنامه پنجم و لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه دوره پنجم بانک توسعه اسلامی خواهند پرداخت.

طرح حمایت از صنعت برق کشور، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنجم، طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث و لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، گزارش کمیسیون صنایع در مورد تحقیق و تفحص از صنعت فولاد و انتخاب اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 و آثار و پیامدهای آن از دیگر موارد کاری مجلس از دیگر موضوعاتی است که در جلسات صحن این هفته بررسی می‌شود.

بررسی سئوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر نیرو و سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نیز در دستور کار جلسات هفته آتی مجلس قرار گرفته است.

همچنین انتخاب یک نفر از نمایندگان به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت طبق موضوع بند 5 ماده یک قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی و کارکنان دولت در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

پایان پیام./



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *