حضور شرکت‌های مشتاق اروپایی در اتریش برای سرمایه‌گذاری در ایران

16:09 - 01 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۵۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: تنها چند روز پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین، اروپایی‌های مشتاق در اتریش گردهم آمدند تا در کنفرانس «ایران- اتحادیه اروپا، تجارت و سرمایه گذاری» شرکت کنند.
به گزارش ، محمدرضا نعمت زاده در کنفرانس «ایران- اتحادیه اروپا، تجارت و سرمایه گذاری» که در اتاق اقتصاد اتریش برگزار شد، طی سخنانی با تاکید براینکه جهان حق ایران را برای استفاده انرژی صلح آمیز مورد تایید قرار داده است، افزود: اروپا شریک مورد اعتماد ما در  زمینه های مختلف است و امیدواریم هر دوطرف با اجرای توافق هسته ای عمق بییشتری به روابط دوجانبه بدهند.

نعمت زاده در بخش دیگری از صحبت های خود همچنین گفت: مقررات کشور اکنون اجازه مالکیت 100 درصد به سرمایه گذار خارجی می دهد، اگر چه تحریم ها در زمینه های فنی به ما وارد شده است ولی در نتیجه آن، دستاوردهای خوبی در زمینه های مختلف از جمله فناوری داشته ایم. به عنوان مثال بخش تولیدات صنعتی 6.7درصد و بخش معدن 9.8درصد رشد داشته است.

نعمت زاده گفت: اروپاییان می توانند از ایران به عنوان یک سکوی منطقه ای برای تولیدات مشترک و صادرات کل منطقه استفاده کنند.

اولویت، توسعه صنایع نفت و گاز
وی افزود: اولویت های ما توسعه صنایع نفت و گاز، تولید محصولات فناوری شده، فن آوری فلزات، تولید ماشین های مسافرتی بر اساس استاندارهای جهانی است که هدف ما تولید سه میلیون خودرو تا 2025 و صادرات یک سوم آن است.

وی گفت: طراحی و تولید یک و نیم میلیون موتورسیکلت و ایجاد انقلاب در این زمینه از دیگر اولویت های ما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: مایلیم که به سازمان تجارت جهانی ملحق شویم و علاقه مندیم با اتحادیه اروپا، کشورهای آسیای مرکزی و منطقه همکاری داشته باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *