مذاکره، راه حل پیچیده ترین مسائل بین المللی است

9:58 - 01 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۴۷۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس جمهور امروز پنجشنبه در همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت با اشاره به توافق هسته ای گفت: کاری که دیپلمات های شما در صحنه بین الملل انجام دادند پیامش آن بود که پیچیده ترین مشکل پای میزمذاکره حل خواهد شد.
روحانی: پیچیده ترین مشکل پای میز مذاکره حل می شودبه گزارش ، حجت الاسلام و المسملین حسن روحانی در بخش دیگری با اشاره به دستاوردهای مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 گفت: این توافق این پیام بسیار زیبا را  برای دنیا داشت که هیچگاه نباید یک ایرانی را تهدید کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: این توافق برای دنیا این پیام را داشت که مشکلترین و پیچیده ترین مسائل بین المللی راه حل آن گفت و گو و مذاکره است.

وی گفت: این توافق این پیام را برای جهانیان نیز داشت که به جای تقابل باید راه تعامل را انتخاب و برگزینیم .

روحانی خاطرنشان کرد: از همه مهمتر این توافق این پیام بسیار زیبا را در خود داشت که هیچگاه نباید یک ایرانی را تهدید کرد بنابراین امروز این کار مهم و بزرگ با اراده ملت و حضور و تلاش همه مردم و هدایت های مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

رییس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری از همان روز اول هدایت ها و کمک های خود را به تیم مذاکره کننده ارائه داد گفت: هر جایی که ما کمک یا هدایتی داشتیم ایشان همیشه حضور داشتند حتی یکبار نیز نگفتند برای این موضوع وقت ندارم بلکه این موضوع را یک مسئله مهم و حتی یک مسئله اهم می دانستند.

رییس قوه مجریه کشور بیان کرد: اگر امروز در کشور آرامش و وحدت و همدلی وجود دارد بخاطر حضور رهبری در صحنه ها و هدایت های ایشان است.

روحانی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری بعد از نماز عید فطر امسال خاطرنشان کرد: موضوعی که ایشان بعد از نماز عید فطر بیان کردند باید مورد توجه همه مردم ایران باشد و رهبری تاکید داشتند که مسئله توافق و مذاکرات هسته ای نباید تبدیل به دو دستگی در کشور شود، بلکه همه ملت ما باید متحد و یکپارچه عمل کنند.

وی گفت: اگر روزی تیم ورزشی کشورمان در مسابقه ای شرکت کند هر ایرانی برای تیم کشور ایران کف می زند نه برای تیم مقابل و اگر خون ایرانی در رگ کسی باشد تیم مقابل را در مسابقات گوناگون ورزشی تشویق نمی کند.

رییس جمهور تصریح کرد: مگر می شود ایرانی بود و این تیم  که این موفقیت بزرگ و این کار پرعظمت را انجام داد تشویق نکرد و برای آن کف نزد آنها کاری را با حضور بزرگ همه ملت ایران در صحنه انجام دادند.

وی افزود: اگر ملت ما در همه امور در صحنه باشد ما می توانیم پیروز باشیم.

رییس دولت یازدهم با اشاره به مسئله سلامت در کشور نیز گفت: مسئله سلامت موضوع بسیار مهمی است دولت نیز آن را دنبال می کند و لازم است اگر دولت یک قدم برداشت مردم نیز یک قدم مهم در این مسیر بردارند تا این مسئله متقابلاً ادامه داشته باشد.

روحانی تصریح کرد: امروز همه باید بدانند مسئله سلامت مردم تنها با پزشک، بیمارستان، وزارتخانه و دولت حل نمی شود بلکه همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند وقتی می گوییم سلامت مسئله تنها شستن میوه و سبزی نیست بلکه مسئله بسیار مهمتر از این موضوعات است حتی زدن بوق در خیابان نیز به مسئله سلامت مربوط می شود.

این همایش که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت، وزرای امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و رییس سازمان بهداشت جهانی، خیرین سلامت، هنرمندان، فعالان نظام سلامت، روسای دانشگاه های علوم پزشکی حضور دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *