رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خودروی صفر کارخانه گران‌تر از بازار!/ آخرین قیمت خودرو + جدول

9:59 - 01 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۴۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رکود در بازار خودرو و بی مشتری ماندن خودرو به حدی زیاد شده است که قیمت خودرو در بازار ارزان تر از قیمت کارخانه شده است.
خودرو در بازار ارزان‌تر از کارخانه/ آخرین قیمت خودرو + جدولبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، بلاتکلیف بودن بازار خودرو، بی کیفیت و گران بودن خودروها سبب شده تا رکود در این بازار بیشتر از همیشه باشد و از سوی دیگر همین امر سبب شده تا قیمت خودرو در بازار ارزان تر از قیمت کارخانه باشد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت  در سفر خود به اردبیل با بیان اینکه خودرو بعد از جمع بندی مذاکرات ارزان نخواهد شد، افزود: هدف ما ارزان شدن خودرو نیست بلکه هدف اصلی جلوگیری از افزایش قیمت خودرو است. قیمت خودرو مطابق با شرایط داخل کشور است و از سوی دیگر به دنبال افزایش تولید داخلی هستیم.

قیمت خودرو ارزان نمی شود
همچنین محمدرضا نجفی منش عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: قیمت خودرو تابع هزینه های تمام شده و سود منطقی است و در شرایط جدید هم کاهش نمی یابد.

وی ادامه داد: در کره جنوبی با حدود 4 خودروساز بیش از 4 و نیم میلیون خودرو تولید می شود در حالی که در ایران با بیش از 18 خودروساز در بالاترین حد یک میلیون و 700 هزار خودرو در سال 91 تولید شد که به دلیل تحریم ها در سال های اخیر به مرز کمتر از یک میلیون دستگاه هم کاهش یافت.

وی گفت: با ادغام خودروسازان داخلی، هزینه متوسط کاهش می یابد و با افزایش مقیاس تولید انگیزه تحقیق و توسعه و اثربخشی تولید فناوری بیشتر خواهد شد و در آن صورت می توان به ارتباط صنعت و دانشگاه و علوم انسانی نیز سامان خوبی داد.

نجفی منش افزود: ایران در کانون بازار بزرگ منطقه آسیای میانه و خلیج فارس قرار دارد و می توانیم به قطب تولید صادرات محور خودروهای جهانی تبدیل شویم.

وی گفت: باید مشارکت خودروسازان جهانی برتر را با اهداف صادراتی تعریف کنیم و در آن صورت می توانیم از لحاظ کیفیت و قیمت نیز به واقعیت های اقتصادی نزدیک تر شویم.

نجفی منش افزود: کیفیت خودرو که مردم انتظار دارند این است که تنوع آن بیشتر و فناوری آن گسترده تر باشد.

هم اکنون نیم درصد خودروهای تولیدی جهان در اختیار ایران است که باید به دو درصد افزایش یابد که معادل 3 میلیون دستگاه خواهد بود و هدف سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور را محقق می کند.

خودرو در بازار ارزان‌تر از کارخانه/ آخرین قیمت خودرو در بازار + جدولخودرو در بازار ارزان‌تر از کارخانه/ آخرین قیمت خودرو در بازار + جدول



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *