اعلام آمادگی روسای ۳ دانشگاه بزرگ تهران برای بررسی برجام

9:23 - 01 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۴۶۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: روسای سه دانشگاه بزرگ تهران با صدور اطلاعیه ای از آمادگی اساتید دانشگاه‌های خود در زمینه بررسی نهایی و همه جانبه متن برجام خبر دادند.
اعلام آمادگی روسای ۳ دانشگاه تهران برای بررسی برجام در دانشگاه‌ها

به گزارش گ، روسای دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی با صدور اطلاعیه ای آمادگی دانشگاه های خود را برای بررسی متن برجام توسط اساتید برجسته در فضای علمی اعلام کردند.

در بخشی از اطلاعیه روسای دانشگاه های این سه دانشگاه آمده است: توافق جمهوری اسلامی ایران و قدرت ­های بزرگ بر سر برنامه جامع اقدام مشترک، تحولی تاریخی نه تنها در روابط خارجی ایران بلکه در تاریخ روابط بین­ الملل است که آغاز دورانی جدید در تحولات جهانی را نوید می­ دهد. این دوران نوین با منش و کنش ابتکاری دیپلماسی ایرانی آغاز گشت که با هدایت مقام معظم رهبری، مدیریت سازندۀ ریاست محترم جمهوری و اتخاذ روند تصمیم­ سازی عالمانه و دانش بنیان توسط دولتمردان شکل گرفت و با تلاش خستگی­ ناپذیر و هوشمندانه دستگاه دیپلماسی کشور به نهایت رسید.

این اطلاعیه می افزاید: رسیدن به این دستاورد بزرگ حاصل حضور دانشمندان، اهل اندیشه و حتی منتقدان دلسوزی است که با بهره­ گیری از آخرین دستاوردهای علوم انسانی و اجتماعی و تفکر ناب ایرانی-اسلامی، نقش تعیین کننده و تاریخ ساز این علوم را در این دوران متلاطم جهانی عیان نمودند. حال که مرحلۀ دشوارتر توافق یعنی بررسی نهایی و همه جانبۀ متن برجام در مراجع ذی­صلاح، تنظیم شرایط اجرای آن و نیز مدیریت شرایط جهانی در حین اجرا آغاز شده است، به نظر می­ رسد که باز هم استادان و صاحب­نظران علوم انسانی و اجتماعی می توانند نقشی حیاتی و سرنوشت ­ساز ایفا کنند.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: دانشگاه­ های تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی به عنوان اصلی­ترین پایگاه­‌های علوم انسانی و اجتماعی کشور آمادگی خود را برای بهره­ گیری از توان استادان و دانشجویان و اهل تفکر برای طی این طریق دشوار اعلام می­ کنند تا هم چون ماه ­های گذشته بتوانند بین نهاد دانشگاه، عرصه­ های مختلف تصمیم ­سازی و حوزۀ اجرا ارتباطی سازنده برقرار کنند.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران

دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *