صدور برگ طلایی برای دفترچه بیمه‌ها

6:28 - 01 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۴۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: به زودی برگ‌های رنگی به دفترچه‌های بیمه اضافه می‌شود و مردم می‌توانند از تست‌های ویژه‌ای برای سلامت خود برخوردار شوند.
به گزارش ، علی ربیعی در جشن واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی استان البرز اظهار داشت: همچنین به زودی برگ‌های رنگی به دفترچه‌های بیمه اضافه می‌شود و مردم می‌توانند از تست‌های ویژه‌ای برای سلامت خود برخوردار شوند.

وی از ارائه لایحه حمایت از معلولان توسط رئیس جمهور به مجلس خبر داد و گفت: نخستین بار در دولت یازدهم طرح غربالگری شنوایی اجرایی می‌شود و هر ایرانی می‌تواند کودک زیریک سال خود را تست غربالگری کند.

ربیعی گسترش مسئولیت اجتماعی نسبت به یکدیگر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: سنگ بنای زندگی بهتر خیر خواهی جمعی است. اینکه افراد تنها به فکر منافع فردی نباشند و حقوق اجتماعی همنوعان خود را نیز در نظر بگیرند رسالتی است که باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه تنها به داشتن دودکش‌های بلند و ساختمان‌های سربه فلک کشیده نیست، ادامه داد: جامعه با ثروت مطلق خوشبخت نخواهد شد بلکه این همدلی و همزبانی است که می‌تواند ما را به سمت نیک فرجامی به پیش ببرد.

ربیعی همچنین با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به انجام تمامی امور محوله نیست، ادامه داد: شاد بودن یک جامعه فارغ از نگرانی‌های معمول آن چیزی است که باید دنبال شود. ما نیاز به افزایش درکنار هم بودن داریم چرا که دولت به تنهایی قادر نیست تمامی برنامه‌های خود را به انجام رساند و این امر در گرو حضور مستمر گروه‌های اجتماعی در کنار یکدیگر است.

وی با تأکید بر اینکه روح خیرخواهی باید در جامعه گسترش پیدا کند گفت: شعار" هر ایرانی، یک خیر باشد" باید سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات قرار گیرد.

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی در محور دیگری به برنامه‌های دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و گفت: 100 هزار واحد مسکونی با مشارکت خیرین در اختیار نیازمندان جامعه قرار خواهد گرفت که از این رقم 50 هزار واحد آن تحویل داده شده و مابقی در دست تکمیل است.

ربیعی افزود: در صدد آن هستیم تا سال پایان 95 هیچ نیازمند بدون مسکنی در کشور وجود نداشته باشد. در این راستا 3 هزار واحد مسکونی در روستاها و 8 هزار واحد در شهرها به نیازمندان شناسایی شده واگذار خواهد شد.

وزیر کار همچنین از ارائه لایحه حمایت از معلولان نیز خبر داد و گفت: این لایحه در دولت یازدهم تهیه شده و در هفته جدید توسط رئیس جمهور محترم به مجلس ارائه خواهد شد و  کارگروه‌های صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی و مسکن خیرین نیز در این امر مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: برای نخستین بار در دولت، طرح غربالگری شنوایی اجرایی خواهد شد و هر ایرانی می‌تواند با مساعدت بهزیستی کودک زیریک سال خود را تست غربالگری کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *