رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد امیر عبداللهیان از تداوم حملات عربستان علیه یمن و کشتار مردم

18:37 - 31 تير 1394
کد خبر: ۶۱۴۴۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: امیرعبداللهیان با انتقاد از تداوم حملات نظامی عربستان علیه یمن و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور به ویژه زنان و کودکان، گفت: به رغم گذشت بیش از 110 روز از آغاز حملات نظامی، تنها نتیجه این بمباران های کور، رشد افراط گرایی و افزایش فعالیت گروههای تروریستی از جمله القاعده و داعش در یمن بوده است.
ایران قبل و بعد از توافق هسته‌ای آماده گفتگو با کشورهای منطقه بوده است/ راه حل مسئله یمن صرفا سیاسی استبه گزارش "تیان تشی" نماینده ویژه چین در امور یمن و هیئت همراه امروز با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات و در خصوص تحولات منطقه بویژه یمن مذاکره کرد.

امیرعبداللهیان با انتقاد از تداوم حملات نظامی عربستان علیه یمن و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور به ویژه زنان و کودکان، گفت: به رغم گذشت بیش از 110 روز از آغاز حملات نظامی، تنها نتیجه این بمباران های کور، رشد افراط گرایی و افزایش فعالیت گروههای تروریستی از جمله القاعده و داعش در یمن بوده است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه حمایت های مالی و سیاسی برخی طرف‌ها از گروه‌های افراطی و تندرو طی سال های اخیر منجر به پیچیده تر شدن شرایط و گسترش ناامنی و بی ثباتی در منطقه شده است، بر ضرورت مقابله جامعه بین المللی از طریق یک اقدام جمعی با این روند تاکید کرد.

معاون وزرات خارجه کشورمان با اشاره به اینکه حل مسائل مهم و حساس منطقه تنها از طریق گفتگوی صریح و جدی میان کشورهای منطقه امکان پذیر است، افزود: ایران چه قبل از توافق هسته ای و چه بعد از توافق هسته ای برای گفتگو و تعامل سازنده با کشورهای منطقه و همسایه آماده بوده است و معتقد است راه حل مساله یمن صرفا سیاسی است و جمهوری اسلامی ایران در این راستا طرح 4 ماده ای مبتنی بر آتش بس فوری، ارائه کمک های انسان‌دوستانه، از سرگیری گفتگوهای ملی و تشکیل دولت فراگیر ملی را برای برون رفت از شرایط فعلی این کشور ارائه کرد.

امیرعبداللهیان با تاكيد بر جایگاه مثبت تمدني، تاریخی و فرهنگی چین در افکار عمومی منطقه و مواضع منصفانه و معقول این کشور در قبال تحولات افغانستان، عراق و سوریه، گفت: انتظار این است که پکن مواضع مشابهی در تحولات یمن اتخاذ کند.

نماینده ویژه چین در امور یمن نیز ضمن استقبال از تداوم رایزنی های منطقه ای کشورش با تهران، گفت: ایران و چین در بسیاری از مسائل خاورمیانه دیدگاهها و مواضع مشترکی دارند و در مورد یمن معتقدند که باید آتش بس فوری در این کشور برقرار شود و مسائل این کشور از مسیر سیاسی حل و فصل گردد.

تیان تشی با اشاره به نقش برجسته ایران در ثبات و حفظ امنیت منطقه و تأکید بر افزایش رایزنی های چندجانبه و بین المللی بمنظور حفظ استقلال و تمامیت ارضی یمن و پرهیز از هرگونه دخالت خارجی در این کشور، اظهار امیدواری کرد که همه گروههای یمنی از طریق گفتگو به یک راه حل قابل قبول و واقع بینانه برای خروج از بحران دست یابند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *