کمک 4 میلیارد تومانی خیرین در جشن‌های گلریزان/ زندانی زن جرایم غیرعمد در زندان‌های استان نداریم

11:36 - 02 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۴۳۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: هاشم‌ نیا با اشاره به برگزاری 21 جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان گفت: خیرین و مردم نیکوکار خوزستانی در این ماه مبارک با کمک 4 میلیارد و 200میلیون تومانی خود زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کردند.
کمک 4 میلیارد تومانی خیرین در جشن‌های گلریزان/ زندانی زن نیازمند در زندان‌ها نداریم«حجت الاسلام و المسلیمن هاشم نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به ایجاد تحول در روند آزادسازی زندانیان نیازمند در استان خوزستان، گفت: استان خوزستان در بحث آزادسازی زندانیان تحول چشمگیری را تجربه کرده است و در ماه رمضان، خیرین با حضور در فعالیت‌های خیرخواهانه و جمع آوری کمک های مردمی، حدود 4میلیارد و 200میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده‌اند.

وی از برگزاری 21 جشن گلریزان در ماه رمضان خبر داد و افزود: این جشن ها در 21 منطقه از استان خوزستان برگزار شد و پس از ماه رمضان هم با مبالغ جمع آوری شده شروع به آزاد کردن زندانیان نیازمند کرده‌ایم.

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان با اشاره به گروه‌های خاص و مورد هدف در بحث آزادسازی زندانیان، گفت: در راستای بحث آزاد سازی زندانیان، چند گروه مورد توجه بوده است که از جمله آنها می‌توان به گروه‌های مدد جویان زیر 18سال نیازمند و همچنین زندانیان زن نیازمند که جرایم غیر عمد مرتکب شده بودند، اشاره کرد.

هاشم نیا افزود: در حال حاضر زندانی جرایم غیر عمدی که مشمول این دو گروه باشند در زندان‌های استان خوزستان نداریم. 

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان از آزادسازی زندانیان سادات نیازمند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:گروه سومی که با اهتمام خیرین قرار است آزاد شوند زندانیان سادات نیازمند و مرتکب جرایم غیرعمد است و امیدواریم این گروه نیز به زودی آزاد شوند.

هاشم نیا با اشاره به تاثیر میانجی گری بزرگان در روند آزاد سازی زندانیان،تصریح کرد: شکات بسیاری از پرونده‌ها همکاری خوبی با ما داشته‌اند و تاکنون با میانجی گری بزرگان عشایر استان، شیوخ عرب، روحانیان استان موفق شدیم برای بیش از  60درصد از اصل پول مورد نیاز برای ازاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد،گذشت و تخفیف بگیریم.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *