ترجمه عربی جلد هفتم دانشنامه جهان اسلام منتشر شد

18:50 - 31 تير 1394
کد خبر: ۶۱۴۳۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: ترجمه مجلد هفتم دانشنامه جهان اسلام به عربی با عنوان «دائرة‌المعارف العالم الاسلامی» در بیروت منتشر شد.

به گزارش ، این مجلد حاوی مدخل‌های حرف «تاء» از «التاریخ/تدوین التاریخ» تا «التحریم، سورة» و داری 180 عنوان مقاله بالغ بر 600 هزار کلمه و 736 صفحه است.

برخی مدخل‌های مهم این مجلد عبارت‌اند از: التاریخ شامل: تدوین تاریخ إیران، تاریخ أفریقیا، تدوین تاریخ الأندلس، تدوین التاریخ العثمانی و ترکیا، تاریخ الهندی، تدوین تاریخ أندونیسیا و کتب مهم تاریخی مانند تاریخ نیسابور، تاریخ بغداد و تاریخ الیعقوبی، مناطق جغرافیایی مانند: تالش، تالقان، تبریز، التبت و التبوک، اعلام مانند: التجاسبی آل، التجانی آل، التجیبی أحمد و التجویدی محمد، مفاهیم و اصطلاحات مانند: التأمین، التأویل، تأویل الحدیث، التجارة، التجدیدالأدبی و التحریف.

23 مترجم و ویراستار از کشورهای مختلف جهان اسلام شامل لبنان، مصر، مغرب، اردن، سوریه، کویت و فلسطین ترجمه و تصحیح مجلد هفتم را بر عهده داشته‌اند. 

ترجمه مقالات دانشنامه به زبان اول جهان اسلام اقدامی است که در سال‌های اخیر توسط بنیاد دائرة‌المعارف اسلامی آغاز شده و تاکنون هفت مجلد از این مجموعه نوزده  جلدی که در حال حاضر به فارسی منتشر شده در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان عرب زبان قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *