رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان/ آماده سازی 9 استان برای اجرای این طرح

15:07 - 31 تير 1394
کد خبر: ۶۱۳۷۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: ساوری در تشریح آخرین وضعیت ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان گفت: در حال حاضر در 9 استان زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری اجرای این طرح فراهم شده است و به زودی اجرایی خواهد شد.
«علیرضا ساوری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان در تشریح آخرین وضعیت ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان اظهارکرد: از اولویت‌های امسال معاونت پیشگیری از وقوع جرم، تمرکز بر جرایم اولویتی کشور و تشکیل و راه اندازی بانک اطلاعات ژنتیک افراد پرخطر، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی و غیر دارویی مانند شیشه و روان گردان‌ها، عوامل و عناصر دخیل در ضرب وجرح‌های عمدی( چاقوکشی) و سارقان با الویت سارقان مسلح و زورگیرها است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه اجرای این طرح در کاهش فضای گمنامی با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های احتماعی بسیار مهم است، گفت: پیگیری این طرح به عهده معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و پزشکی قانونی مجری آن است. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 9 استان زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری اجرای این طرح فراهم شده و گیلان به عنوان استان دهم در حال آماده سازی است.

ساوری خاطرنشان کرد: الویت‌بندی استان‌ها بر اسال فراوانی وقوع جرم و با تمرکز بر روی جرایم خشن و پرخطر صورت گرفته که بتدریج در مابقی استان‌ها نیز زمینه اجرای این طرح فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *