کاهش 15 درصدی خشونت در سه ماه اول سال جاری

11:28 - 30 تير 1394
کد خبر: ۶۱۰۶۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: یوسف خدادادی از کاهش 15 درصدی خشونت در استان اردبیل در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
«یوسف خدادادی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به اینکه همکاران قضایی باید توجه داشته باشند که هر فردی را روانه زندان نکنند، اظهارکرد: ما باید بپذیریم که زندان برای موارد ضروری، مهم و شرایطی است که آزادی فرد مجرم جنبه عمومی داشته باشد و آزادی این فرد موجب آزار افکار عمومی شود.

وی افزود: بهتر است همکاران قضایی سری به زندان‌ها بزنند و مشکلات زندان‌ها را از نزدیک ببینند. در زندان‌ها علاوه بر هزینه‌های جمعیت زندانی، مشکل تراکم و آسیب‌های ناشی از زندان را داریم که باید به آن‌ها توجه کرد و برای حل آنها چاره اندیشی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل با بیان اینکه روسای دادگستری‌ها باید برای همه حوزه‌های قضایی کلاس‌های برگزار کنند و آموزش‌های لازم را ارائه بدهند، تصریح کرد: دادیاران و بازپرس‌ها باید مدیریت شوند تا هر موردی را با قرار بازداشت که منجر به زندان می‌شود صادر نکنند.

وی بر فعال شدن کمیته ساماندهی زندان‌ها تاکید کرد و گفت: موضوع مرخصی زندانیان و همچنین مجازات‌های جایگزین حبس از راهکارهای کاهش زندانیان و کم کردن مشکلات زندان‌هاست.

خدادادی با اشاره به برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل برای کاهش جرم و پیشگیری آن، اظهارکرد: عناوین جرم‌های کیفری و حقوقی اولویت یندی شده و تحقیقات و پژوهش‌های لازم در این باره صورت گرفته و علل و عوامل این جرم‌ها بررسی و راهکارهایی برای کاهش آنها ارائه شده و درحال اجرایی کردن این راهکارها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نرخ جرم در اردبیل در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در خشونت 15 درصد، سرقت 13 درصد و تصادفات 28 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *