رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاک‌ترین و آلوده‌ترین شهر‌ها در سال ۹۸

16:10 - 29 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۷۴۴۴
با مقایسه کنترل کیفیت هوای ۸ کلان شهر، خواهیم دانست پاک‌ترین و آلوده‌ترین شهر‌ها در سال ۹۸ کدامند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، بر اساس گزارش مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست، کیفیت هوای ۸ کلان شهر تهران، کرج، اصفهان، تبریز، اهواز، اراک، مشهد و شیراز در سال ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج حاصل از مقایسه کیفیت هوای این ۸ شهر در سال نشان می‌دهد شهر شیراز در سال ۹۸، ۱۰۵ روز پاک را سپری کرده بنابراین پاک‌ترین شهر سال است. همچنین کرج با ۸۷ روز پاک، دومین شهر پاک کشور است.

شهر اراک ۲۳۶ روز را کیفیت هوای مطلوب سپری کرده است. همچنین مشهد ۲۵۸ روز را با همین کیفیت هوا سپری کرده است.

شهر اهواز ۱۲۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال ۹۸ را سپری کرده است بنابراین آلوده ترین شهر در سال۹۸ است. همچنین تبریز با ۲۳ روز، کم‌ترین روز‌های با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده است.

بر اساس این گزارش، شهر تبریز در سال جاری، هیچ روز ناسالمی نداشته است، اما شهر اهواز ۳۰ روز ناسالم را گذارنده است.

شهر‌های کرج، تهران، تبریز، مشهد و اراک در سال ۹۸ هیچ روزی را در شرایط بسیار ناسالم نداشته اند، اما شهر اصفهان ۲ روز و اهواز یک روز بسیار ناسالم را تجربه کرده اند.

همچنین در سال ۹۸، اهواز یک روز بسیار خطرناک را سپری کرده در حالیکه در سال‌های ۹۷ و ۹۶، تعداد روز‌های خطرناک در این شهر، ۸ و ۱۲ بوده است بنابراین این مسئله نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کنترل کیفیت هوای پایتخت نشان می‌دهد، تهران ۲۹ روز سالم، ۲۴۹ روز قابل قبول، ۸۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم را سپری کرده است. همچنین امسال هیچ روز بسیار ناسالم یا خطرناک را نداشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *