صلح و سازش یک پرونده اختلاف ملکی پس از 20 سال

13:33 - 22 تير 1394
کد خبر: ۵۹۷۶۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان از صلح و سازش یک پرونده اختلاف ملکی پس از بیست سال خبرداد.
«نجم‌الدین صفوی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اعلام این خبر اظهارکرد: پرونده اختلاف ملکی پس از بیست سال با تلاش اعضای شورای حل اختلاف روستای گیلانکشه شهرستان طارم استان زنجان با صلح  و سازش مختومه شده است.

وی گفت: این پرونده در صلاحیت دادگاه بوده است که در اجرای ماده 12 قانون شوراهای حل اختلاف توسط رئیس دادگستری شهرستان طارم به مدت دو ماه جهت صلح و سازش به روستای گیلانکشه ارجاع و با تلاش اعضای شورا منجر به سازش شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان همچنین افزود: دراین پرونده احکام متعددی همچون خلع ید، حبس و .... در مراجع قضایی مختلف صادر شده و پرونده قطوری تشکیل شده بود و اهالی زیادی از روستا درگیر این موضوع بودند که با وساطت شورای حل اختلاف روستای گیلانکشه این پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

صفوی با تاکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان بیان کرد: 70 درصد از پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش می شود که این امر مهم ناشی از استعداد  و پتانسیل های مردم در زندگی توام با سازش است.

وی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف استان زنجان رتبه اول در خصوص صلح و سازش در کشور را کسب کرده است.

صفوی در پایان گفت: رانندگی بدون گواهینامه از جمله مواردی است که در آن امکان هیچگونه سازشی وجود ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *