ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش از سوی وکلا

9:48 - 22 تير 1394
کد خبر: ۵۹۴۷۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک حقوقدان و استاد دانشگاه با تاکید بر حرکت وکلا در مسیر صلح و سازش، گفت: وکلا باید در بین همکاران خود برای ترویج صلح و سازش فرهنگ‌سازی کنند؛ چراکه صلح و سازش یک ارزش و دستور دین است.
«علی رسول زاده فرساد» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با تاکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه اظهار کرد: امروز در دنیا مراجع داوری موفقیت خود را نشان داده‌اند که توجه ویژه به این مهم در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی داوری و حرکت وکلا در مسیر صلح و سازش است که در این خصوص باید مطالعه تطبیقی انجام دهیم.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف یک نهاد شبه قضایی است که به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضائی و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی براساس آئین نامه‌ای که به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسیده، تشکیل شده است.

رسول زاده فرساد با بیان اینکه شعار خوب باید با عمل همراه باشد، گفت: عملکرد شوراهای حل اختلاف به گونه‌ای باید باشد که مردم احساس کنند که در شوراهای حل اختلاف از دادسراها راحت تر می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: وکلا نیز باید در بین همکاران خود برای ترویج صلح و سازش فرهنگ‌سازی کنند؛ چراکه صلح و سازش یک ارزش و دستور دین است و لازم است وکلا به این سمت حرکت کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *