رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دور شدن از اخلاق دینی، وکلا و قضات را آسیب‌پذیر می‌کند

11:58 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۴۲۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از نکات آسیب پذیری وکلا و قضات در مسیر خدمت، دور شدن از اخلاق دینی است که همواره باید مدنظر این دو قشر باشد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «حکمتعلی مظفری» در ضیافت افطاری کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: وکلا زمانی می‌توانند از عهده این مهم بر آیند که همزمان دانش و تخصص خود را به زیور اخلاق و تواضع دینی آراسته کنند و مدافع حقوق ملت باشند.

وی افزود: یکی از نکات آسیب‌پذیری وکلا و قضات در مسیر خدمت همین دور شدن از اخلاق دینی است که همواره باید مدنظر این دو قشر باشد.

حجت‌الاسلام مظفری اظهار کرد: برپایی حق و عدالت در جامعه که مهمترین شاخصه آن اجرای قانون است باید پیوسته ملاک کار وکلا قرار گیرد تا بالندگی جامعه محقق شود.

رییس دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه و مرتبه وکیل در مقام دفاع، نقش وی درکمک به جریان سالم دادرسی در محاکم دادگستری را مورد تاکید قرار داد.

وی خطاب به وکلا گفت: اگر در مقام دفاع قرار گرفتید و تشخیص دادید حق است باید دفاع کنید؛ اما نباید به بهانه دفاع از فرد به ویژه در جرایم امنیتی علیه نظام، کل نظام و اسلام زیر سؤال برود.

در این مراسم که دادستان عمومی و انقلاب تبریز و وکلای پیشکسوت و شماری از حقوقدانان برجسته استان حضور داشتند، رئیس کانون وکلای دادگستری استان ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت الاسلام مظفری در رأس تشکیلات قضایی استان از تدبیر و مدیریت وی در تعامل و ایجاد بسترهای مناسب برای  توسعه فعالیت های وکلا قدردانی کرد.

حسن فرهودی‌نیا با اشاره به ظرفیت و توان علمی و حقوقی کانون وکلای دادگستری استان، آمادگی این کانون را برای کمک به تدوین لایحه وکالت و نیز همکاری با تشکیلات قضایی استان را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون وکلای داگستری آذربایجان شرقی بعد از تهران از نخستین کانون‌های وکلای دادگستری کشور به شمار می‌رود و هم اکنون بیش از یک هزار و 500 وکیل پایه دادگستری عضو فعال این کانون بوده و 370 کارآموز هم مشغول گذراندن دوره کارآموزی هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *