درخواست از قوه قضاییه برای ورود به پرونده بورسیه‌ها/ ضرورت خارج شدن روند بررسی این موضوع از شورای 7 نفره وزارت علوم

13:52 - 20 تير 1394
کد خبر: ۵۹۱۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاري ميزان: دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل كشور با درخواست از قوه قضاییه برای ورود به پرونده بورسیه دانشجویان گفت: همچنین اختیار حل و فصل کردن مباحث مربوط به بورسیه ها باید از چارچوب شورای هفت نفره که وزارت علوم تعیین کرده است خارج شده و در یک نهاد قانونمند مانند قوه قضاییه بررسی شود.

ميكائيل دياني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي ميزان، درباره تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با محوریت بورسیه‌ها از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: ما معتقدیم که با بورسیه‌های غیر قانونی باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که نباید با تمامی سه هزار دانشجویی که به صورت قانونی بورسیه دریافت کردند بد رفتاری سیاسی شود، تصریح کرد: دانشجویان بورسیه‌ای که طبق قانون بورسیه گرفتند، قربانی بازی سیاسی برخی رسانه‌ها و مسئولین دولتی شدند.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل كشور با درخواست از قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها، عنوان کرد: همچنین اختیار حل و فصل کردن مباحث مربوط به بورسیه ها باید از چارچوب شورای هفت نفره که وزارت علوم تعیین کرده است، خارج  شده و در یک نهاد قانونمند مانند قوه قضائیه بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریع‌تر این موضوع از سوی نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص صورت گیرد، بیان کرد: تحقیق و تفص از وزارت علوم باید هرچه سریع‌تر در مجلس مصوب شود و با کمک کمیسیون اصل نود مجلس بطور جدی به آن رسیدگی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *