معاون حقوقی قوه قضاییه از تشکیل شورای عالی ترجمه خبر داد

17:21 - 16 تير 1394
کد خبر: ۵۸۷۹۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: ذبیح‌الله خداییان با اعلام خبر تشکیل دبیرخانه شورای عالی ترجمه کشور گفت: احکام انتصاب اعضای شورای عالی ترجمه صادر شده و این شورا به زودی فعالیت خود را در مقر معاونت حقوقی آغاز می‌کند.
به گزارش  گروه حقوقی قضایی ،  ذبیح‌الله خداییان با اشاره به اینکه شورای یاد شده بر اساس مواد 18 و 19 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 3 قانون راجع به ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر رسمی مصوب 1316 و الحاقات بعدی مصوب ریاست محترم قوه قضاییه تشکیل می‌شود، اظهار کرد: شورای عالی ترجمه یک مرجع مشورتی در حوزه ترجمه رسمی کشور است که نسبت به اعلام نظر درباره پرسش‌­هایی که از طرف مدیرکل اسناد و امور مترجمان و یا مترجمان رسمی در حوزه ترجمه رسمی مطرح می شود، اقدام می‌­کند.

این مقام قضایی در خصوص وظایف این شورا افزود: تعیین بهترین و مناسب‌ترین معادل‌ها و در واقع ایجاد وحدت رویه نسبی در امر ترجمه رسمی از زبان فارسی به زبان‌های خارجی و بالعکس و تهیه الگوهای مناسب در این زمینه بر عهده این شورا است.

خداییان خاطرنشان کرد: در این مرجع مشورتی علاوه بر معاون حقوقی به عنوان رییس شورا و مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی به عنوان دبیر شورا، 7 عضو دیگر از مترجمان رسمی زبان‌های انگلیسی، فرانسه، عربی و اساتید دانشگاه‌ها نیز حضور خواهند داشت.


رییس شورای عالی ترجمه کشور با بیان اینکه در روند تعیین اعضا صلاحیت‌های علمی و تجارب آنها لحاظ شده است، اظهار کرد: احکام انتصاب اعضا اعم از مترجمان رسمی و اساتید دانشگاه به مدت دو سال - از تاریخ 1/ 3/ 1394 - صادر شده است.

بر اساس این گزارش، شورای عالی ترجمه به رغم پیش بینی در آیین نامه مربوط تاکنون تشکیل نشده و این نخستین بار است که به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

اعضای شورای یاد شده که احکام انتصاب آنان توسط معاون حقوقی قوه قضاییه صادر شده است به شرح زیر است: فریدون نوبهار مترجم رسمی زبان انگلیسی و اسپانیولی، مرتضی اردلان مترجم رسمی زبان انگلیسی و فرانسه، حسن تقی چیزری مترجم رسمی زبان انگلیسی، محمدعلی آتش برگ مترجم رسمی زبان انگلیسی، حمیدرضا حیدری مترجم رسمی زبان عربی، علی رضا دیهیم استاد دانشگاه، محمدجواد شریعت باقری استاد دانشگاه و سیدعلی کاظمی مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه و دبیر شورای عالی ترجمه.



مهدی
|
-
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
درسال 97 چه رتبه ای باید داشت و شرط معدل؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *