رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشکسوتان هیچگاه مانع حضور جوانان در دوبله نشدند/بعد از قدیمی‌ها نسل جوان میراث‌دار هنر دوبله هستند

10:43 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۳۳۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: اسفندیار مهرتاش گفت: ما قدیمی‌ها هیچگاه مانع حضور جوانان دردوبله نشدیم و نخواهیم شد چرا که بعد از ما آنها میراث‌دار این حرفه هستند.
اسفندیار مهرتاش دوبلور پیشکسوت سیما در خصوص وضعیت فعلی دوبله ایران در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گفت: به دلیل تحریم‌ها سالهاست که فیلم‌های کمی به واحد دوبلاژ سیما می‌آید و متاسفانه اکثر جوانان و پیشکسوتان بیکارهستند.
 
وی با اشاره به این مطلب که می‌گویند درهای دوبله را پیشکسوتان بر روی جوانان نمی‌بندند،افزود: با توجه به این مطلب که پیشکسوتان روزی بازنشسته می‌شوند و یا به نوعی کنار می‌روند، ما قدیمی‌ها هیچگاه مانع حضور جوانان در دوبله نشدیم و نخواهیم شد چرا که بعد از ما آنها میراث‌دار این حرفه هستند.
 
این صداپیشه کشورمان با اشاره به وضعیت مالی دوبلورها گفت: هنر دوبله از دور زیباست و متاسفانه آوای خوشی از دور و از این حرفه به گوش می رسد.هنر دوبله شاید جذاب باشد،ولی پولی و امنیت شغلی برای فعالان آن ندارد.
 
این دوبلور سیما ضمن توصیه به علاقمندان به هنر دوبله تأکید کرد: پیشکسوتان این حرفه سالها برای طلایی شدن دوبله ایران زحمت کشیدند و الان که می بینند به آنها و زحمتشان توجهی نمی شود،آزرده خاطر هستند.
 
مهرتاش با اشاره به فعالیت دوبلورها در زمان گذشته تصریح کرد: سال‌های دور هنرمندان دوبلاژ شاید در ماه 2 یا 3 بار کار می‌کردند و جالب اینجاست که با همان پول به سفر می‌رفتند و از عهده مخارج خود و خانواده‌شان نیز برمی‌آمدند.  
 
وی افزود: شاید الان این عشق باشد که ما را در هنر دوبله نگه داشته است ولی باید منطقی نگاه کرد که عشق نان و آب برای گذراندن زندگی نمی‌شود.
 
مهرتاش تصریح کرد: متأسفانه همزمان با تورم و رشد چشمگیر آن در جامعه، به وضعیت ما توجهی نشده و به همان دلایل ذکر شده می‌گویم جوانان با آمدن به این هنر عمر خود را هدر می‌کنند.  
 
بازیگر سریال "کلاه پهلوی"اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم به کسانی که می‌خواهند به هنر دوبله بیایند باید شغل و حرفه‌ای که درآمد زندگی آنها را تامین کند را داشته باشند،در غیر اینصورت عمر خود را تلف کرده‌اند.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *