رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نمایندگان دلواپس: از «MPT» تا «باغی»!+عکس

12:25 - 18 تير 1393
کد خبر: ۵۸۲
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
متن تذکر چند نماینده مجلس به وزیر دادگستری که به "خاتمی ممنوع"‌مشهور شد،‌ توسط جواد کریمی قدوسی،‌ نماینده مشهد و کلات نوشته شد و 8 نماینده دیگر هم بعد از مطالعه متن و موافقت با مندرجاتش امضا و تقدیم هیات رئیسه کردند.

گروه دیگر رسانه ها:  متن تذکر چند نماینده مجلس به وزیر دادگستری که به "خاتمی ممنوع"‌مشهور شد،‌ توسط جواد کریمی قدوسی،‌ نماینده مشهد و کلات نوشته شد و 8 نماینده دیگر هم بعد از مطالعه متن و موافقت با مندرجاتش امضا و تقدیم هیات رئیسه کردند.

به گزارش عصر ایران؛در این تذکر، کلمه "باقی"‌ به غلط "باغی"‌نوشته شده و علاوه بر نویسنده تذکر ، هیچ کدام از نمایندگان امضا کننده هم متوجه این غلط املایی فاحش نشده اند!* البته غلط املایی در هر متنی می تواند رخ دهد ولی وقتی یک طرح،‌تذکر یا سوال رسمی به عنوان سند در مجلس شورای اسلامی ثبت می شود نمی توان آن را توجیه کرد مخصوصا‌ً این که علاوه بر نویسنده ، 8 نماینده مجلس هم آن را بررسی،مطالعه،‌تایید و امضا کرده اند.
این، گذشته از غیر مرتبط بودن تذکر با وظایف وزیر دادگستری است که انتظار می رفت لااقل نمایندگان شرح وظایف وزرا را بدانند!

گفتنی است چندی پیش هم همین نماینده (کریمی قدوسی با مدرک فوق لیسانس) طرحی را درباره الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای ملت ایران تنظیم کرده بود که در ‌آن نیز NPT را MPT ( ام.پی.تی) نوشته بود تا مشخص شود یکی از تندروترین مخالفان سیاست هسته ای دولت، هنوز معروف ترین کلمه در این حوزه را نمی داند. آن طرح را هم تعدادی از نمایندگان با همان غلط فاحش امضا کرده بودند.

نویسنده "باغی"‌ و "‌ام.پی.تی" در همایش دلواپسان نیز صدر نشین مجلس بود.
* با توجه به جمله بندی، "باغی"‌ از ریشه "بغی"‌ که در بحث محاربه مسلحانه مطرح است،‌مد نظر نبوده و نویسنده خواسته باقی بنویسد(بقای خاتمی بر مواضع خویش). در غیر این صورت،باید به حال وضعیت انشایی نوشته ایشان تأسف خورد.

به گزارش انتخاب
، دقت کنید کدام درست است:

خاتمی بر مواضع خود در برابر انقلاب باقی است یعنی خاتمی بر مواضع  خود در برابر انقلاب بقا دارد(بقای خاتمی بر مواضع ضدانقلابی خود)

خاتمی بر مواضع خود علیه انقلاب باغی است یعنی خاتمی بر مواضع خود علیه انقلاب شورش کرده است؛ معلوم است که در ترکیب جمله باقی درست است.









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *