امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و کانون سردفتران

11:08 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۱۹۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان :كانون سردفتران و دفترياران در راستاي گسترش روابط علمي و پژوهشي، توسعه زمينه هاي همكاري در حوزه هاي ميان رشته‌اي و تقويت ارتباط دانشگاه با حوزه‌هاي كاربردي حقوق، تفاهم نامه‌اي را با دانشگاه علامه طباطبايي امضا کرد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و کانون سردفترانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران  این تفاهم نامه در راستای ایجاد امكان تحصيل در رشته سردفتري در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در كشور به امضا رسید.
 محمدرضا دشتي اردكاني با بيان اينكه در مركز علمي و كاربردي كانون سردفتران و دفترياران تا كنون سه هزار دانشجو در مقطع كارداني و كارشناسي تحصيل كرده‌اند، افزود: امروزه با توجه به تخصصی شدن موضوعات در كارشناسي ارشد و دكتري، احتیاج است تا رشته‌ای را مخصوص سردفتری در تهران و ایران تأسیس کنیم.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران در ادامه افزود: دانشجويان و فارغ التحصيلان زيادي براي ادامه تحصيل به كشورهاي مختلف از جمله فرانسه و كشورهاي حاشيه شمال كشور سفر مي‌كنند، در حاليكه اين كشورها داراي غناي علمي و فرهنگي واقعي نيستند اما با امضاي اين تفاهم نامه تسهيلاتي جهت ادامه تحصيل در كشورمان را براي اين رشته فراهم مي كنيم.

وي با اشاره به اينكه درصد بالايي از اقتصاد كشور در حوزه ثبت اسناد و املاك كشور در اين حوزه رخ مي‌دهد، تاكيد كرد: ثبت شركت، مالكيت معنوي و دفاتر اسنادرسمي جايگاه مهم و تاثيرگذاري در مسائل مختلف كشور ازجمله مسائل اقتصاد داخلي و بين المللي كشور دارد.

دشتی اردكاني تصریح کرد: با توجه به هدف و فعالیت وسيع و تکلیف قانونی كه قانونگذار در توسعه و روزآمدی در وظايف كانون سردفتران قرار داده است امیدوارم براساس اين تفاهم نامه همکاری بتوانیم در مقطع کارشناسی ارشد رشته سردفتری در دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی به اين مهم دست يابيم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به جذب 13 تا 14 دانشجو در مقطع کارشناسی رشته سردفتری، گفت: ایجاد این رشته بر اساس ماده 66 قانون دفاتر اسناد رسمی و در راستای پیشرفت سردفتران است.

دشتی اردکانی تصریح کرد: امیدواریم در ترم آینده با توجه به تلاشی که دانشگاه علامه می کند و همکاری که با دانشگاه لیون فرانسه دارند این رشته در دانشگاه علامه تدریس شود.

دکتر حسين سلیمی رئيس دانشگاه علامه طباطبايي نیز در این مراسم اظهار كرد: دانشگاه علامه طباطبايي در حوزه علوم انساني و اجتماعي پيشرو است و اميدواريم با توجه به ظرفیت های بالای این دانشگاه، انعقاد این تفاهم نامه و همکاری مشترک علمی و پژوهشی دانشگاه با کانون زمینه توسعه روزافزون فعالیت های آکادمیک در حوزه ثبت و سردفتری فراهم شود.

گفتنی است برگزاری آموزش‌های تخصصي مورد نياز، برگزاري كارگاه‌ها و همايش هاي تخصصي داخلي و بين المللي، راه‌اندازی دوره آموزشی برای جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دكترا در رشته سردفتري، انجام فعالیت‌های پژوهشی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها و فرایندهای کانون و همچنین برگزاری همایش‌ها و سمینارهای کاربردی و مسأله محور از جمله مفاد مهم این تفاهم نامه است.

اين تفاهم نامه به مدت 4 سال اعتبار دارد و در چهار ماده و 10 بند تدوين شده است.




زهرا تقی زاده
|
-
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید بنده کارشناسی حقوق قضایی علوم ثبتی گرفتم و علاقه به ادامه تحصیل دارم و از این اتفاق خوشحال شدم و منتظر اطلاعات برای ثبت نام ارشد میباشم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *