رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توانمندسازی خانواده‌های معلولان روستایی/ دعوت از خیران برای کمک به ایتام

12:59 - 05 تير 1394
کد خبر: ۵۶۶۶۸
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان بهزیستی، از اجرای برنامه توانمندسازی خانواده های ۴۳۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی در روستاهای کشور خبر داد.
توانمندسازی خانواده های معلولان روستایی/ دعوت از خیران برای کمک به ایتامبه گزارش گروه اجتماعی ، انوشیروان محسنی بندپی درباره تدابیر سازمان بهزیستی در ماه مبارک رمضان برای حمایت از ایتام، اظهار کرد: شرایطی فراهم شده که به مانند سال های گذشته از خیران مانند اصناف و پزشکان کشور دعوت شود تا از نزدیک با مشکلات ایتام تحت پوشش سازمان بهزیستی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی فهرستی از اقلام مورد نیاز ایتام تهیه کرده است، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ها در بودجه‌های دولتی شرایطی فراهم شده که زمینه کمک به ایتام توسط قشرهای مردمی تسهیل شود و در این راستا مقرر شده از مسئولان دولتی و بازاریان برای حضور در شیرخوارگاه آمنه دعوت به عمل آید.

محسنی بندپی درباره برنامه های آتی سازمان بهزیستی، ادامه داد: استراتژی اول سازمان بهزیستی پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت ها در کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه برای توانمندسازی خانوارهای معلول کشور از تجارب کشورهای موفق در این زمینه استفاده شده است، افزود: باید توجه داشت ۴۳۰ هزار معلول تحت پوشش در روستاهای کشور زندگی می کنند. بنابراین ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه محور بودن، همچنین توانمندسازی افراد جامعه از برنامه های سازمان بهزیستی کشور است که در استان ها در حال شروع بوده و این سازمان آمادگی اعزام نیرو به روستاها برای توانمندسازی خانواده های معلولان را دارد.

وی تصریح کرد: براساس آموزه های دینی در زمینه کمک به هم نوع باید تلاش کرد بنابراین توجه به موضوع سیاست رویکرد مشارکتی نیز در دستور کار سازمان بهزیستی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *