رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعیین نتایج آزمایش DNA شهدای غواص تا پایان ماه مبارک رمضان

10:41 - 30 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۵۳۵
خبرگزاری میزان: مسئول روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سعی داریم تا پایان ماه مبارک رمضان شناسایی 270 شهید تفحص شده را به اتمام برسانیم و نتایج آزمایش DNA را مشخص و اعلام کنیم، تا خانواده‌هایی که فرزندان آنها یکی از این 270 شهید است، فرزند خود را شناسایی کنند.

ابوذر اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره آخرین وضعیت شناسایی 270 شهدای گمنام، غواص و خط شکن اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌هایی که پدر یا فرزند آنها در هشت سال دفاع مقدس مفقود شده است به معراج شهدا مراجعه می‌کنند و ما از این افراد آزمایش DNA   می‌گیریم.

وی با بیان این مطلب که تاکنون بسیاری از خانواده شهداء به معراج شهدا مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به ارتباطی که با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران داریم، از تمامی افرادی که درخواست آزمایش دارند، آزمایش گرفته می‌شود.

مسئول روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آزمایش DNA   آخرین مرحله شناسایی شهدا است، مطرح کرد: این اقدام هنگامی صورت می‌گیرد که نتوانیم شهداء را از راههای دیگر شناسایی کنیم.

اسدی در خاتمه بیان کرد:  اگر خانواده شهیدی با این رویکرد که امکان دارد فرزند یا پدر وی یکی از این شهدا باشد برای شناسایی به معراج شهدا مراجعه کند، آزمایش DNA از وی گرفته خواهد شد، براین اساس می‌توان گفت سعی داریم تا پایان ماه مبارک رمضان شناسایی این تعداد شهدای تفحص شده را به اتمام برسانیم و  نتایج آزمایش DNA را مشخص و اعلام کنیم، تا خانواده‌هایی که فرزند یا پدر آنها یکی از این 270 شهید است، وی را شناسایی کنند.


 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *