تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت گوشت‌های وارداتی

10:43 - 18 تير 1393
کد خبر: ۵۴۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت گوشت‌های وارداتی و نحوه نظارت بر واردات،‌ قرنطینه، کشتار و توزیع آنها خبر داد.

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت گوشت‌های وارداتی خبر داد.


احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با درباره وضعیت گوشت‌های وارداتی اظهار کرد: کارگروه ویژه‌ برای بررسی این موضوع در کمیسیون بهداشت تشکیل شده است تا کیفیت گوشت‌های وارداتی و نحوه نظارت بر واردات،‌ قرنطینه، کشتار و توزیع آن به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: روز گذشته در کمیسیون بهداشت مطرح شد که گوشت‌های وارداتی، قاچاق و آلوده هستند و این امکان وجود دارد که واردات آنها موجب ورود بیماری دامی به کشور شود، این در حالی است که مسئولان ذی ربط عنوان کردند که این موضوع صحت نداشته و اقداماتی نظارتی در این راستا صورت گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که امیدواریم با انجام تحقیقات دقیق در این باره صحت یا رد این موضوع را بررسی کنیم، گفت: در حقیقت حتی ورود بسیار کم این نوع گوشت های آلوده به کشور می‌تواند سلامت کل افراد جامعه را با تهدید مواجه کند.

این در حالی است که نعمت‌الله منوچهری نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث باباجانی و روانسرنیز چندی پیش در این باره اظهار کرده بود؛ متاسفانه تاکنون روی این محصولات نظارت دقیقی وجود نداشته و در اغلب موارد بعد از آن‌که این موادغذایی در کشور توزیع شده، متوجه مشکلات موجود این محصولات شده‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موادغذایی مانند گوشت نظارت بیشتری را می طلبند؛ زیرا در معرض فاسد شدن قرار دارند،‌ تصریح کرد: باید به نحوی ورود این موادغذایی کنترل شود که قبل از توزیع متوجه مشکلات آن شویم نه اینکه بعد از مصرف مردم به فکر جمع‌آوری آنها باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *