شبکه دو سیما به استقبال ماه مبارک رمضان می رود

12:09 - 21 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۱۳۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: شبکه دو سیما با 14 ويژه برنامه به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.
به گزارش گروه فرهنگی ، اين شبكه اجتماعي امسال جدول رنگيني براي خانوادههاي شریف ايراني تدارك ديده است؛‌ اين برنامه ها با تدارك بخش هاي جذاب و مناسب ماه رمضان مي كوشند طيفي از مخاطب بزرگسال تا كودك و نوجوان را در اين ماه پر فضيلت با خود همراه كنند.
 
 
 
« قبول باشه» ویژه برنامه عصرگاهی
 
 
 
ویژه برنامه عصرگاهي«قبول باشه» به صورت زنده و به تهیه کنندگی فریدالدین نیکجو در ماه رمضان از ساعت 17 و 40 دقيقه روي آنتن مي رود.
 
 این برنامه كاري از گروه خانواده و فرهنگ شبكه دو است و از شهرک سینمایی غزالی با اجراي  افتخارالسادات سعيدي پخش مي شود.
 
رویکرد برنامه قبول باشه توجه به نقش خانواده به خصوص بانوان و مادران روزه دار در ماه مبارک رمضان، به تصویر کشیدن مناسک و آئین ها در شهرهای مختلف ایران، ترویج سبک زندگی اسلامی و  توجه به سلامت روح ( نیازمندیهای معنوی) و سلامت جسم ( تغذیه پاک، سالم، مفید) است.
 
بخش هاي مختلف برنامه نیز شامل«موضوع روز»، « مباحث اخلاقي و توليد گزارش هاي مرتبط از سراسر كشور»، «فيلم كوتاه»، «چشم شاهد»، «نقالي»، « رمضان در غربت»، « رمضان در حسرت»، «مناسك رمضان»، «محيط زيست» و «خاطرات رمضان» می شود.
 
در اين برنامه از حضور كارشناسان مذهبي، هنري، روانشناسی و اساتید حوزه سلامت و محیط زیست استفاده مي شود.  
 
 
 
«كوي محبت» و حضور در بقاع متبرکه
 
برنامه «كوي محبت» با تهيه كنندگي و اجراي سيد مصطفي موسوي نيز در ايام ماه مبارك رمضان از بقاع متبركه، امامزاده ها و اماكن زيارتي ایران و عراق روي آنتن مي رود.
 
اين برنامه پیش از افطار با اساتيد حوزه و دانشگاه مانند حجج اسلام ماندگاري، كازروني، انصاري، ثمري و دکتر حشمت ا... قنبری ابعاد شخصيتي حضرت اميرالمومنين علي (ع) را بررسی نموده و همچنین فرمايشات گهربار ايشان در نهج البلاغه  را مد نظر قرار می دهد.    
 
«كوي محبت» هر شب از ساعت 20 تا 20:30 روی آنتن می رود و  تكرار آن نیز صبح روز بعد از ساعت 4.30 خواهد بود.
 
 
 
تدارك  مسابقه« ثانیه‌ها» براي رمضان
 
مسابقه تلويزيوني «ثانيه ها» نيز  به مناسبت ماه مبارک رمضان در ۳۲ قسمت و با رويكردي متفاوت و جذاب تر نسبت به گذشته روی آنتن شبکه دو می‌رود.
 
پخش سری دوم این مسابقه تلویزیونی از ۲۰خرداد ساعت 21 آغاز می‌شود و طی آن ۱۵ شرکت‌کننده در سه مرحله با یکدیگر مسابقه می‌دهند. در نهایت سه نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و برنده رقابت پایانی به فینال مسابقه «ثانیه‌ها» می‌رود.
 
مسابقه فینال فینالیست‌ها نیز عید سعید فطر در دو قسمت پخش خواهد شد.
 
مسابقه «ثانیه‌ها» در گروه امور اجتماعی شبکه دو تولید می‌شود و تهیه‌کننده آن ابراهیم بهادری و مجری آن علیرضا خمسه است.
 
 
 
سریال«گاهي به پشت سر نگاه كن »
 
شبكه دو مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر نگاه کن» به تهیه‌کنندگی رضا انصاریان و کارگردانی مازیار میری را در شبهاي ماه مبارک رمضان روی آنتن می فرستد.
 
اين مجموعه تلويزيوني در گروه فيلم و سريال شبكه دو توليد شده و با بازی امين تارخ،‌ محمد متوسلاني، هدایت هاشمی، الیکا عبدالرزاقی، بهاره کیان افشار، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، حمید ابراهیمی، میلاد رحیمی، امیر کربلایی‌زاده، مسعود سخایی و نگار حسن‌زاده پخش مي شود. اين سريال هر شب بعد از گفتگوي وي‍ژه خبري پخش مي شود و بازپخش آن نيز روز بعد از ساعت 17 خواهد بود.
 
 
 
«شب های روشن» و ترویج فضایل اخلاقی
 
 
 
برنامه «شب های روشن» به تهیه کنندگی پیام ابراهیم پور در شب‌هاي ماه مبارك رمضان از ساعت 24 پخش مي شود.
 
«شب های روشن»  كه كاري از گروه امور اجتماعی شبکه دو است،‌ با هدف ترویج فضایل اخلاقی در رمضان، توجه به صله رحم، ترویج سنت حسنه اطعام و کمک به نیازمندان، افطاری های ساده بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و توجه بیشتر به سبک زندگی اسلامی در ایران توليد مي شود و  هر  شب ميزبان یک خانواده  معمولي اما موفق خواهد بود.
 
از آیتم ها و بخش های مختلف این برنامه مي توان به سفره هاي افطار ساده، نكات اخلاقي، مهمانان ويژه ئ، نجواي شبانه، ادبيات رمضان و رمضان در جبهه اشاره كرد.
 
شب های روشن هر شب با  حضور كارشناساني مانند حجج اسلام شهاب مرادي، سرلك، نقويان، دكتر سنگري و دكتر رجبي دواني به بررسي جايگاه دين در زندگي امروز و فضائل و رذايل اخلاقي مي پردازد.
 
بازپخش اين برنامه مناسبتي نيز ساعت 9 روز آينده خواهد بود.
 
 
 
«گنجینه حکمت» در شبكه دو گشوده مي شود
 

برنامه «گنجینه حکمت» از سلسله مباحث و سخنرانی های استاد حسین انصاریان در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو
 
می رود.
 
این برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید پورفرج در ایام ماه مبارک هر روز از ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.
 
شبکه دو همچنين در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 8:30 دقيقه  نیز سخنرانی دکترحشمت ا... قنبری و حجج اسلام مومني و ماندگاري را روی آنتن می‌فرستد.
 
بازپخش اين سخنراني روز آينده از ساعت2 و 30 دقيقه بامداد خواهد بود.
 
 
 
سال های اولی در«نو سفران»
 

«نو سفران» ویژه برنامه سحرگاهي 60 دقیقه ای به صورت زنده به تهیه کنندگی  مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی است که سحرهاي ماه مبارك رمضان از ساعت 3 تا 4 با مداد روی آنتن می رود.
 
اين برنامه که كاري از گروه كودك و نوجوان است با هدف توجه ویژه به نوجوانان در کلیت خانواده و انتقال باورهای دینی از نسل های پیشین  به نسل های جدید، همراهی بزرگسالان با نوجوانان و کودکان در لحظه هاي معنوی سحر و احیای آیین های مذهبی و دینی توليد مي شود.
 
تازه روزه،‌ قصه گويي،‌ سفره سحري، زير نور ماه، خاطره ها،‌ دستهاي كوچك و ‌آسماني ها از بخش هاي مختلف اين برنامه سحرگاهي هستند.
 
همچنین زير نور ماه (گفتگوي شيرين با نوسفران روزه دار)، خاطره ها (بيان خاطرات نوسفران سال هاي دور و نزديك)، دست هاي كوچك (فرازهايي از دعاهاي نوسفران با صداي خودشان)، آسماني ها (دعاهاي ائمه معصومين براي مومنين با لحن زيبا و مناجات گونه)، دعای روز، نماز با حضور چند خانواده و میان برنامه های گرافيكي اذان شهرهاي مختلف نیز آخرین بخش از میان برنامه هایی است که در«نو سفران» پخش می شود.                                                                          
 
كارشناسان و مهمانان مانند حجج اسلام محمدي، برمايي، اخوان، شبانكاري و شخصيت هاي محبوب برنامه هاي كودك و نوجوان به تناسب ايام و مناسبت ها در ماه مبارك رمضان ميهمان اين برنامه خواهند شد.
 
 
 
محله گل و بلبل و انیمیشن های جدید

 
گروه كودك و نوجوان شبكه دو در ماه مبارك رمضان هر روز از ساعت 15، انيميشن هاي جديد و برنامه هاي متفاوتي را براي مخاطبان خود روي آنتن مي برد.
 
پورنگ و قصه های «محله گل و بلبل» با حال و هوای متفاوت و ویژه ای نسبت به گذشته برای مخاطب كودك و نوجوان در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 19 به تهيه كنندگي  مسلم آقاجان زاده و كارگردانی احمد درويشعلي پور پخش مي شود و بازپخش آن نيز ساعت 10 روز آينده خواهد بود.
   
 
مستند«از لاك جيغ تا خدا»
 

  «از لاك جيغ تا خدا » كاري مستند از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه کنندگی محمد تفکری است که هر روز از ساعت 11:30 به مدت 20 دقيقه  روی آنتن می رود و بازپخش آن روز بعد از ساعت  1:20 بامداد خواهد بود.  
 
اين برنامه قصد دارد با هدف تكريم حجاب و بانوان محجبه، با افرادي كه به تازگي موفق به بهره مندي از پوشش چادر شده اند، گفتگو کند. الگوسازي براي جامعه دختران و زنان كشور و نيز ارائه حجاب برتر از اهداف اين برنامه است.
 
شبكه دو همچنين در  ماه مبارك رمضان پخش مستندهايي جذاب از طبيعت  را در دستور كار قرار داده كه از آنها مي توان به «زندگي پرندگان»،‌ »پرواز» و‌ »آفرينش» که زمان پخش آن 5 الی 6 صبح می باشد اشاره كرد.
 
  
رمضان و تکریم آن در اقوام مختلف ایرانی از برنامه «یک برش زندگی»
 

برنامه «یک برش زندگی» مناسک ماه مبارک رمضان و سفره‌های افطار اقوام مختلف ایران را از نگاه مخاطبان شبکه دو به تصویر می‌کشد.
 
این برنامه ‌در فراخوانی از خبرنگاران افتخاری و شهروندان خواسته تا عکس، گزارش، فیلم کوتاه داستانی، مستند، وله و نماهنگ‌های خود را با موضوع «ماه مبارک رمضان» به این برنامه تلویزیونی ارسال کنند.
 
«یک برش زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان در سه بسته تصویری ۸:۱۵، ‌۱۲ و ۱۶:4۵ به آداب و رسوم خاص ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف ایران می‌پردازد.
 
این برنامه نیز در گروه امور اجتماعی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمود فلاح پرویزی روی آنتن می‌رود.
 
همچنین برنامه «راه آرامش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد رفعتی پیش از اذان ظهر و با اجراي سید علیرضا قوامی  پخش می‌شود.
 
این برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی و استادان دانشگاه به بحث‌های مرتبط با ماه رمضان و مناسک مربوط به این ایام می‌پردازد.

 
طرح قرآنی 1449 نیز از برنامه راه آرامش با نام «باران» پخش می‌شود

 
در ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت 6 صبح تلاوت یک جزء از قرآن از کرمان به روی آنتن  شبکه دو می رود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *