انجام آزمایش DNA از شهدای غواص و خط‌شکن بعد از اتمام جمع‌آوری پلاک‌ها/ برگزاری مراسم تشیع 270 شهید گمنام، 26 خرداد

9:43 - 20 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۹۳۸
خبرگزاری میزان: مسئول روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری مدارک و پلاک 175 شهد غواص و خط‌شکن، همچنین 95 شهید گمنام در محل شناسایی این افراد هستیم و بعد از اتمام این اقدامات آزمایشان مربوط به DNA انجام خواهد شد.

آزمایش DNA شهدای غواص و خط کش بعد از مراحل جمع‌آوری پلاک و مدارکابوذر اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره شناسایی 270 شهید گمنام و غواص 8 سال دفاع مقدس که از مرز شلمچه وارد ایران شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری مدارک و پلاک‌های 175 شهدای غواص، خط شکن و 95 شهد گمنام هستیم که بعد از اتمام این مرحله از کار آزمایش‌های مربوط به DNA   نیز صورت خواهد گرفت.


وی در ادامه از برگزاری مراسم تشییع این شهدا در 26 خرداد خبر داد و تصریح کرد: تشییع پیکر مطهر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده در تهران روز سه‌شنبه 26 خرداد برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که برای تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط شکن و غواص تازه تفحص شده مراسم تشییع با حضور مردم برگزار خواهد شد، بیان کرد: شهدای مذکور ساعت 16 از میدان بهارستان مقابل در غربی مجلس شورای اسلامی ایران به سوی معراج الشهدای تهران تشیع خواهند شد.

اسدی با بیان این مطلب که آزمایش DNA بعد از شناسایی شهداء صورت می‌گیرد، مطرح کرد: در حال حاضر در مراحل جمع‌آوری مدارک و پلاک این شهداء هستیم و بعد از اتمام این کار نوبت به انجام آزمایشات مربوطه خواهد رسید.

وی در خاتمه درباره همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برای شناسایی خانواده این شهداء نیز گفت: هر جایی که نیاز به حمایت بنیاد شهید باشد از آن‌ها درخواست خواهیم کرد تا با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند.

گفتنی است این شهدا مربوط به چهار یگان خط شکن و غواص بوده و مربوط به نیروهای یگان‌های 25 کربلا، 41 ثارالله، 7 ولی عصر(عج) و 14 امام حسین(ع) هستند که توسط کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه مورد تفحص قرار گرفته شناسایی شده‌اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *