خدمات رایگان 500 وکیل دادگستری به شهروندان کم بضاعت

10:32 - 18 تير 1393
کد خبر: ۵۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان: رئیس کانون وکلای مرکز از انجام خدمات معاضدت 500 وکیل در این نهاد حقوقی به افرادی که بضاعت مالی برای استفاده از خدمات وکلا ندارند، خبر داد و افزود: خدمات مختلف وکالت و مشاوره رایگان از جمله خدمات اداره معاضدت کانون وکلاست.

گروه حقوقی و قضایی : رئیس کانون وکلای مرکز از انجام خدمات معاضدت 500 وکیل در این نهاد حقوقی به افرادی که بضاعت مالی برای استفاده از خدمات وکلا ندارند، خبر داد و افزود: خدمات مختلف وکالت و مشاوره رایگان از جمله خدمات اداره معاضدت کانون وکلاست.


علی نجفی توانا در گفت و گو با خبرنگار حقوقی قضایی میزان، به ضرورت حضور وکیل در رسیدگی به پرونده های مطروحه در مجتمع های قضایی اشاره کرد و گفت: برای این مهم موضوع معاضدت قضایی را با ارائه خدمات حقوقی و وکالت رایگان برای افرادی که امکان خرید خدمات وکلا را ندارند، با جدیت پیگیری کرده ایم.


وی افزود: تا کنون در ادامه اجرای این سیاست نهاد معاضدت قضایی را توسعه داده ایم و برای تقویت این نهاد خدمت رسان به مردم تا کنون بیش از 500 وکیل در تهران هم اکنون به خدمات معاضدت قضایی مشغوبل هستند.


رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: این نهاد حقوقی گستردگی قابل توجهی در مراکز مختلف قضایی دارند و در زمینه های مختلف و مشاوره های لازم حقوقی فعالیت می کنند.


توانا به اتاق های مشاوره معاضدت قضایی اشاره کرد و گفت: یکی از خدمات نهاد معاضدت راهنمایی و هدایت مراجعه کنندگان به کانون وکلا در امر مشاوره است که با فعالیت اعضای کانون وکلا این موضوع انجام می شود.


وی ادامه داد: در کنار این نظریات مشورتی به مردم امر وکالت هم صورت می گیرد و علاوه بر آن نهاد معاضدت هم به قدرت خود حمایت ها و خدمات رسانی های معاضدتی را به افراد در جریان دارد.


رئیس کانون وکلای مرکز به پوشش خوب اداره معاضدت اشاره کرد و گفت: این خدمات رایگان به صورت کمی و کیفی برای افراد کم بضاعت و دچار مشکلات مالی و حقوقی انجام می شود و با این شرایط امیدواریم تا با تعامل و دولت و حمایت آن سطح ارائه خدمات بالا رود و گسترده تر شود.


توانا به هزینه های این اداره به کانون مرکز و دیگر مراکز نیز اشاره کرد و افزود: بی تردید حمایت دولت باری را از دوش کانون وکلا بر می دارد و این نهاد حقوقی می تواند خدمات بیشتری را به افراد کم بضاعت و بی بضاعت در مشکلات مورد نیاز به وکیل فراهم کند به نحوی که نیاز افراد بیشتری در استفاده از خدمات وکلا رفع شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *