رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختصاص 20 درصد سهمیه استخدامی دادگستری‌ها به شوراهای حل اختلاف

11:29 - 13 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۹۶۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: طبق قانون جدید قرار شده است از سهمیه استخدامی دادگستری‌ها 20 درصد به اعضای شوراهای حل اختلاف اختصاص داده شود.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، گردهمایی تجلیل از تلاشگران عرصه صلح و سازش استان اردبیل با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و مسئولين استاني برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این گردهمایی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین با گرامی داشت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سالروز قیام 15 خردادبا اشاره به ارزش و قداست کار در شوراهای حل اختلاف گفت: بی شک اجر و پاداش اصلاح بین امور مردم با پاداش و دستمزدهای دنیوی قابل مقایسه نیست و فقط اجر اخروی پروردگار متعال می تواند این زحمات را جبران نماید و آثار وضعی اصلاح امور در زندگی دنیوی نیز تأثیر گذاشته و مشهود می شود.


حجت الاسلام  احمدی میانجی با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات موجود در شوراهای حل اختلاف رصد شده و گزارش می گردد گفت: ما به همه مشکلات واقف هستیم و تمام سعی و تلاش بر آن است تا حدودی از این مشکلات کاسته شود.


وی افزود: در این راستا طبق قانون جدید که امیدوارم از شهریورماه به حالت اجرایی در بیاید قرار شده است که از سهمیه استخدامی های دادگستری 20 درصد به اعضای شوراهای حل اختلاف اختصاص داده شود و نیز در مورد حق الزحمه کارکنان اعضای شوراهای حل اختلاف تلاش می شود تا حداقل حقوق به آنان پرداخت شود تا بدین ترتیب از گوشه ای از زحمات آنان قدر دانی شده باشد.


وی در پایان از دست اندرکاران شوراهای حل اختلاف استان که در ایجاد فرهنگ صلح و سازش در بین مردم تلاش می نمایند و نیز رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در حمایت از شوراهای حل اختلاف استان قدردانی كرد.


گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان نیز ضمن عرض خیرمقدم و تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: بررسی عملکردها نشان دهنده این است که شوراهای حل اختلاف استان توفیقات خوبی را در راستای حل و فصل اختلافات از طریق صلح و سازش به دست آورده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *