تفاهمنامه همکاری صداوسیما و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

10:50 - 12 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۸۳۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: تفاهمنامه همکاری بین سازمان صداوسیما و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان امضاء شد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ، در نشست رییس صدا و سیما و معاون علمی‌ و فناوری رییس جمهور راه‌های تعامل میان صدا و سیما و این معاونت بررسی شد.
 
در این جلسه محمد سرافراز با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج اقتصاد دانش بنیان در جامعه و اصلاح نگرش افراد به آن یادآور شد: ضروری است كه صداوسیما با بهره‌گیری از قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به این موضوع اهتمام ورزد و رویكرد رسانه ملی نیز این است كه اقتصاد دانش بنیان در جامعه نهادینه شود.
 
وی تصریح كرد: صداوسیما موسسات، مراكز و باشگاه‌هایی را كه در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالند معرفی خواهد كرد.
 
رییس رسانه ملی یادآور شد: می‌توان برنامه‌هایی را پیش‌بینی كرد كه در آنها این موسسات به عنوان الگو‌هایی كه بر پایه فكر و اندیشه گروهی به موفقیت رسیده‌اند به جامعه معرفی شوند.
 
سرافراز تصریح كرد: استمرار پخش این برنامه‌ها در ساعاتی منظم و در دوره‌ای خاص تاثیرگذار خواهد بود و منجر به ترویج تفكر مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان می‌شود.
 
وی با استقبال از پیشنهاد ایجاد پارك فناوری رسانه ملی تاكید كرد كه از وظایف اصلی صداوسیما ترویج علم و معرفی عالمان در حوزه‌های مختلف است.
 
سورنا ستاری معاون علمی‌ و فناوری رییس جمهور نیز در این دیدار گفت: بزرگ‌ترین مشكل در موضوع اقتصاد دانش بنیان نداشتن فرهنگ آن است چرا كه در دوره‌های مختلف از نفت بهره گرفته‌ایم.
 
وی تصریح كرد: پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان جوانان هستند، چون اهل نوآوری اند و از ریسك پذیری بالایی برخوردارند.  
 
ستاری با بیان اینكه در گذشته شركت‌های نفتی و فولاد بزرگترین شركت‌های جهان محسوب می‌شدند، گفت: در شرایط كنونی، شركت‌هایی كه بر پایه اقتصاد دانش بنیان متمركزند جزو شركت‌های برتر محسوب می‌شوند.
 
وی یادآور شد: دانشگاه‌ها و مراكز آموزش ما باید به سمت ترویج و گسترش شركت‌های فناوری گام بردارند.
 
در این نشست كه برخی از معاونان رسانه ملی و معاونت علمی‌ و فناوری رییس جمهور حضور داشتند، تفاهمنامه همكاری بین صدا وسیما و معاونت علمی‌ و فناوری رییس جمهور به امضا رسید.
 
در این تفاهمنامه بر ایجاد ساز و كارهای مناسب برای حمایت بیشتر از شركت‌های دانش بنیان در امر تحقیق و توسعه، تولید تجاری محصولات و همچنین ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای پشتیبانی از شركت‌های دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از تجاری سازی و بومی‌سازی فناوری‌ها و نوآوری‌های این شركت‌ها تاكید شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *